Jump to content
Annons

Jason Becker- not dead yet


slejnard

Recommended Posts

Annons

Usch, den är riktigt bra, men känslosam att se! När jag var tonåring så var han en stor inspiration, och jag kan känna igen mig i det där att han bara satt hemma och spelade, hade gitarrer överallt och mellan tuggorna osv. Kan bara tänka mig den frustrationen, ångesten, sorgen när man märker att man inte längre kan spela... SPECIELLT en sådan som honom som verkligen höll världsklass och var på väg att bli någonting utöver det vanliga. Hemskt livsöde. Men jag är lycklig att han faktiskt har möjligheten att skapa, och fortfarande lever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt tragiskt.......mycket bra program och vilken fantastisk människa. VIlken kämpaglöd och livslust. Hatten av!

Kommer ihåg första gången jag hörde honom över huvudtaget och det var "Meet me in the morning". Stentung låt med mycket schysst spel. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med en tråd som uppmärksammar en mycket inspirerande musiker och människa! Jag höll på att trilla av stolen när jag hörde Becker för första gången för ett antal år sedan, och han har sannerligen sporrat mig när det kommer till neo-klassiska licks, låtar och övningar. Låten "Eleven Blue Egyptians" har samma förtrollande effekt på mig nu som då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...