Jump to content
Annons

Browsa Audiofiler i Pro Tools 10


YippieKaey

Recommended Posts

Hej, är relativt ny på Pro Tools och har suttit och laddat över alla mina gamla Audiofiler till nya datorn. Jag vet hur man får in dem i Pro Tools men upplever att det är en väldigt omständig process med Import Audio, välja klipp, trycka på play, convert och sen import. Funktionen jag söker är en där man kan ha dem i t.e.x clip list och bara klicka på dem en gång för att höra hur dem låter, eller att som i t.e.x Ableton kunna browsa bland filer utan att gå in på en massa menyer. Vet inte om funktionen finns eller ej men om den gör det får ni gärna berätta hur man gör. Jag har över 1500 kickar samplade:/

Stort tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jsrecording (oregistrerad)

Hej!

Du kan prova workspace, under window menyn. Där kan du bla preview lyssna, anpassa audiofilerna till det tempot som du har inställt i pro tools, mm (då ska den metronomen lysa grönt som är till höger om mätarna) Bara drag and drop antingen till ett befintligtspår eller till "rutan" som heter tracks (uppe till vänster) så skapas en ny kanal automatiskt.

//Jörgen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah tack, det var lättare. Fortfarande lite stökigt men funkar. Men om jag skulle vilja ha in samplingarna i typ en MIDI-editor, alltså ett MIDI fönster där jag kan rita in bäst jag vill, går det? Tänker att man kanske lägger in dem i nån plugg och kör på det viset?

Link to comment
Dela på andra sajter

jsrecording (oregistrerad)

Menar du en sampler? så fall finns det en sampler som heter Structure som du kan lägga in dina samplingar i och spela upp från tangenterna på ett midikeybord eller rita in med pennan på midispåret.

//J

Link to comment
Dela på andra sajter

jsrecording (oregistrerad)

Ja det borde den, har du installerat Avid_Virtual_Instruments? Om du köpt programmet på nätet så ska du ladda ner dels Pro_Tools_10_3_Installer som är själva programmet (som du har installerat) och Avid_Virtual_Instruments som är lite pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...