Jump to content
Annons

Beats by dr dre mixr


Vallin

Recommended Posts

Hej

Provlyssnade dessa lurar och blev mäkta imponerad, kanske jag är för lättimpad? Söker lurar att resa med då mina shure känns lite stora och oskyddade i resväskan, och dessa Beats kunde fällas ihop samt att de hade ett fodral. Kändes kompakt, skyddat och bra. De kostar dock över 2000 och för de pengarna finns det mycket att välja på. Om jag köper dessa, vad är det jag missar då? Vilka andra lurar bör jag kolla innan köp? Ni som eventuellt har dessa, hur känns de efter en timme på örat?

Ska nämnas att Beats har en mic och kan användas till min iphone vilket jag ser som ett extra stort plus. Användning är primärt att mecka musik på laptopen, men också att lyssna på musik/film samt att prata i telefon med bra ljud.

Redigerat av Vallin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för svaren. Gällande akg och beyerlurarna så kommer de in i samma klass som mina Shure. De ingick också när jag lyssnade mig fram till mina nuvarande lurar. De är bra, men kanske lite ömtåliga/oskyddade i resväskan som ska kastas runt med annat flygbagage...(?). Beats lurarna tänkte jag mer på ur aspekten små och lätta att resa med + att de fyller andra funktioner (telefoni).

Ska prova dem en vända till, lyssnade bara på 2 låtar, och blev som sagt lite impad. Trodde att det mest var hype runt namnet, men det visade sig att jag gillade dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Mixr-lurarna. Jag blev också impad första gången, men i butiken valde de förmodligen att displaya låtar som var gjorda för de lurarna, för de låter ärligt talat skit.

Det är FÖR mkt bas så det blir bara grötigt och jobbigt. Sen sitter de hårt som fan... Måste ta av mig brillorna efter ett par låtar, men det blir inte bättre.

Smidiga ja, men det är inga lurar jag rekommenderar. Galet pris för sån skit också...

Skaffade också ett par In-Ear från Dr Dre. Kul när ens iPhone orginal-lurar låter bättre... Men men... De båda kostade mig 600:- så det kan va kul som referenslyssning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående hållbarheten på lurarna från akg kan jag iaf bidra med erfarenheter. Jag har ett par 242HD som jag ägt i 2.5år. Dessa lurar används dagligen till fots tillsammans med telefonen, när jag tränar, när jag arbetar och sist men inte minst i studion. Dessa lurar har jag haft packade i tighta väskor, runt nacken när jag flängt runt och på huvudet med luvan på jackan över när det är -20c. Lurarna ser, trots att jag tar ur och sätter i pluggen drygt 6 - 10ggr/dag, ut som nya än idag. Jag kan tillägga att jag har dem på mig när det spöregnar, i böljande värme och har säkerligen svettats in membranen ordentligt när jag cyklat eller sprungit.

Jag försöker inte sälja in akg's lurar på något sätt, men jag har sedan 16 år tillbaka aldrig varit med om mer hållbara lurar. Det är grym flex i huvudbandet och sladden/kablaget är av toppkvalité. Möjligtvis att min väns sennheiser 800 ngnting är likartade, förutom att kudden i huvudbandet och även muffarna är tvärslut.

Lyssna in dig på ett par fina akg's i 2000kr klassen så ska du se att den där mic-funktionen inte är värd mycket när musiken låter som den ska låta, även från en telefon.

Redigerat av Studioesc
Link to comment
Dela på andra sajter

Just ja, glömde nästan det viktigaste av allt, lurarna känns knappt på knoppen. Man kan utan problem sitta i timmar och faktiskt glömma bort att man har dem på sig. Mao inte det där klassiska tryckande känslan på öronen. Lurarna är otroligt lätta och materialet i muffarna är velvet vilket låter öronen "andas".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...