kylistar Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Hejhej! SÄ jag har nu tÀnkt att införskaffa en hÄrdvaru synth att ha som "huvudsynth" i min musikproduktion. Jag har kollat lite pÄ Access Virus TI av anledningen att jag kommer göra mycket Pads och soundscapes, men Àven leads, percussion och effekter och den har mycket olika modulation funktioner. Den verkar Àven ha möjligheten att anvÀnda sig av ett stort antal ljudvÄgor och mÄnga olika och har Àven vad jag hört ett fett ljud. NÄgon som har nÄtt tips pÄ nÄtt annat liknande för dessa behov? KÀnner kanske att virusen Àr aningen dyr. Tacktack!
kylistar Postat 17 januari 2013 TrÄdstartare Postat 17 januari 2013 kanske borde tillÀgga att jag vill ha en stor keyboard pÄ den med, 5 oktav lr vad det Àr som brukar va standard
Ekstasis Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Virus Àr en bra all round synth köp den..böja med den sedan kan du köpa andra att kompletera med.. som vanligt med ambient handlar det mkt av vad du har för effekter och sÄ.. vad du har för reverb.. detta pÄverkar jÀvligt mkt ocksÄ... Sedan finns det ju analoga synthar ocksÄ...prophet 5...oberheim mastrix 12/xpander osv.. Men beror pÄ vilken typ av ambient du sysslar med...mer mordern ambient...sÄ virus ett givet köp.. Det Àr ju inte direkt sÄ att det finns sÄ hima mkt att vÀlja pÄ direkt.. Jag önskar det fanns det alla synthar har för och nackdelar, men virus Àr jÀvligt flexibel... Waldorf Àr ocksÄ ett mÀrke du kanske vill kolla in...Men deras synthar har en speciell karraktÀr kanske inte passar som primÀrsynth... du fÄr lyssna antingen gillar du deras sound eller inte.. Men man hör direkt att det Àr en waldorf dÄ dreas filter Àr vÀldigt unika.. Men kolla upp vad de artister du gillar kör med för hÄrdvara.... Men nÀr det gÀller ambient sÄ Àr valet av reverb minst lika viktigt som sjÀlva synthen.. Lexicon PCM native rekommenderar jag..
DrivKraft Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 InstÀmmer med Ekstasis. Access Virus TI. LÀttjobbat, MASSA möjligheter. Kostar lite. Ser du en begagnad Virus B, ryck den. Waldorf. En Blofeldt kanske passar din ekonomi bÀttre men dÄ Àr handhavandet betydligt sÀmre. Möjligheterna Àr dock enorma nÀr man blivit kompis med anvÀndargrÀnssnittet. Fridens.
Ekstasis Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 (redigerat) Ja det beror ju vĂ€ldigt mycket pĂ„ vart man sĂ€tter ribban, vad har man för ambient förebilder ? Dom flesta i ambient vĂ€rlden anvĂ€nder endast pluggar, steve roach och robert rich m.m som anvĂ€nder analoga saker och dyra effekt processorer lĂ„ter miljoner gĂ„nger bĂ€ttre...men dĂ„ kostar det dĂ€refter dĂ„...sĂ„ ja vart sĂ€tter man ribban det Ă€r frĂ„gan man bör stĂ€lla sig...vissa Ă€r helt tilfrestĂ€llda med pluggar och det soundet.. Ăven dĂ„ jag tror att dom flesta vĂ€ljer pga av det Ă€r billigare.. Men om vi sĂ€ger sĂ„ hĂ€r nĂ€r det gĂ€ller ambient om du frĂ„gar mig, sĂ„ Ă€r ett dyrt reverb viktigare Ă€n en dyr synth. Detta Ă€r min erfarenhet, med rĂ€tt effekter och exciters och tubvĂ€rmare kan man fĂ„ vilken synth som helst lĂ„ta bra. Men att ha en dyr synth sedan dĂ„ligt reverb ja slutresultatet kommer lĂ„ta billigare lik förbannat... Ett proffs reverb kommer fĂ„ det att lĂ„ta dyrare.. Lexicon PCM Native kostar runt 10 lax...Helt klart vĂ€rt pengarna.. Eventide Blackhole plugin borde du ocksĂ„ kolla upp Ă€r förmodligen mer prisvĂ€rt. Men det Ă€r ganska stor skillnad i karraktĂ€r mellan Eventide och Lexicons reverb..inte samma lenhet i ljudet.. Har man pengarna ska man ha bĂ„da anser jag dĂ„ de kompletterar varandra pĂ„ ett bra sĂ€tt. Finns billigare alternativ... Alla utom toraverb och masterverb har Lexicon karraktĂ€r. Toraverb pĂ„minner mer om Eventide. RP-VERB Toraverb Ariesverb Masterverb Redigerat 17 januari 2013 av Ekstasis
SadamJR Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Vet inte om jag tÀnker alldeles fel, men jag tycker att en bra digital allroundsynt borde va det bÀsta. En synt som kan emulera sÄ mÄnga olika typer av ljud som möjligt. Sedan kan man kombinera med diverse pluggar.
hegobald Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 HĂ„ller med SadamJR. Tidigare hade jag en Kurzweil K2000 som allroundsynth i studion. Den hade jag jag i 15 Ă„r. Den Ă€r numera utbytt till en Korg Kronos X. I Kronosen hittar jag allt jag behöver och lite till. đ
kylistar Postat 17 januari 2013 TrĂ„dstartare Postat 17 januari 2013 (redigerat) On 2013-01-17 at 05:56 sa Ekstasis: Ja det beror ju vĂ€ldigt mycket pĂ„ vart man sĂ€tter ribban, vad har man för ambient förebilder ? Dom flesta i ambient vĂ€rlden anvĂ€nder endast pluggar, steve roach och robert rich m.m som anvĂ€nder analoga saker och dyra effekt processorer lĂ„ter miljoner gĂ„nger bĂ€ttre...men dĂ„ kostar det dĂ€refter dĂ„...sĂ„ ja vart sĂ€tter man ribban det Ă€r frĂ„gan man bör stĂ€lla sig...vissa Ă€r helt tilfrestĂ€llda med pluggar och det soundet.. Ăven dĂ„ jag tror att dom flesta vĂ€ljer pga av det Ă€r billigare.. Men om vi sĂ€ger sĂ„ hĂ€r nĂ€r det gĂ€ller ambient om du frĂ„gar mig, sĂ„ Ă€r ett dyrt reverb viktigare Ă€n en dyr synth. Detta Ă€r min erfarenhet, med rĂ€tt effekter och exciters och tubvĂ€rmare kan man fĂ„ vilken synth som helst lĂ„ta bra. Men att ha en dyr synth sedan dĂ„ligt reverb ja slutresultatet kommer lĂ„ta billigare lik förbannat... Ett proffs reverb kommer fĂ„ det att lĂ„ta dyrare.. Lexicon PCM Native kostar runt 10 lax...Helt klart vĂ€rt pengarna.. Eventide Blackhole plugin borde du ocksĂ„ kolla upp Ă€r förmodligen mer prisvĂ€rt. Men det Ă€r ganska stor skillnad i karraktĂ€r mellan Eventide och Lexicons reverb..inte samma lenhet i ljudet.. Har man pengarna ska man ha bĂ„da anser jag dĂ„ de kompletterar varandra pĂ„ ett bra sĂ€tt. Finns billigare alternativ... Alla utom toraverb och masterverb har Lexicon karraktĂ€r. Toraverb pĂ„minner mer om Eventide. RP-VERB Toraverb Ariesverb Masterverb Min största influens Ă€r ultimae records och speciellt carbon based lifeforms och solar fields dĂ€rifrĂ„n. Har hittills nöjt mig med cubase 5's medföljande reverb. det tycker du inte rĂ€cker eller? dom lexicon och eventide du pratar om Ă€r det hĂ„rd eller mjukvara? Tack för bra svar! Redigerat 17 januari 2013 av kylistar
Ekstasis Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 (redigerat) Det rÀcker om man gör sÄ kallad lo-fi ambient..annars ska man ha ett high end reverb... Men som sagt beror pÄ vart man sÀtter ribban.. Om du inte ens har provat och vet skillnaden mellan olika reverb kanske det blir en ögonöppnare.. Som jag nÀmnt tidigiare finns bra reverb som inte kostar lika mkt...Tror för dig skulle Toraverb samt RP verb passa bÀst. Du kanske kan klara dig med Toraverb, jag brukar anvÀnda toraverb och lexicon random hall samtidigt, toraverb fÀrgar ljudet pÄ ett mycket snyggt sÀtt, och tillsamans med lexicon blir det jÀvligt bra. Ladda ner demos för bÄda, RP verb kommer vÀldigt nÀra Lexicon i mÄnga avseenden, samma berusande vÀrme och lenhet som lexicon har... Det som skiljer Àr Leixon Àr mer 3D, men man kan fÄ riktigt underbara tails med dom... om det Àr artister som AES Dana osv kan du nog komma undan med dessa pÄ ett vÀldigt bra sÀtt... Redigerat 17 januari 2013 av Ekstasis
DrivKraft Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 On 2013-01-17 at 10:47 sa kylistar: och speciellt carbon based lifeforms You are my new best friend! đ Mina hjĂ€ltar. đ„° CBL Ă€r galna i lĂ„nga utdragna reverb. Ett litet trick Ă€r att lĂ„ta ett svagt men lĂ„ngt delay ligga och skjuta pĂ„ reverbet. Funkar för somliga. Jag kör med Toraverb en hel del nĂ€r jag behöver mecka med reverben. Annars kör jag stadigt pĂ„ mitt TC M40. Nu kommer sĂ€kert en moderator att tjaffsa men det skiter jag i med tanke pĂ„ senare tiders överseende med covers frĂ„n flera hĂ„ll. Jag har gjort en cover pĂ„ CBL. Alla reverb Ă€r Toraverb. Ibland med just ett delay som skjuter pĂ„. Enbart en Moog och lite mjukvara. Toraverb Ă€r bra grejer och gör dig bara ungefĂ€r 350 spĂ€nn fattigare. Fridens! Anders
Ekstasis Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Ett annat tips Àr att ej anvÀnda för mkt wet pÄ reverbet, jag anvÀnder sllan ,mer Àn 30%.. drar man pÄ för mkt blir det bara en soppa av alltihop..inga transienter detaljer eller nÄgot..
hegobald Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Kylistar!? Har du kollat in vad en modern sunth kan göra.. T.ex Korg Kronos?
DrivKraft Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 "KÀnner kanske att virusen Àr aningen dyr." Virus TI Snow? Ca 8300:- Begagnad? 5 - 6.000:- Korg Kronos? Ca 20.000:- ? Kul att dregla över men om nu en Virus TI Àr "aningen dyr", hur Àr Kronos ett alternativ? Man kan ju alltid spara till en...
Die Hard (oregistrerad) Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Aether reverb funkar bra till ambientmusik ocksÄ sÄ ladda ned demo och testa.
hegobald Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 On 2013-01-17 at 19:41 sa DrivKraft: "KĂ€nner kanske att virusen Ă€r aningen dyr." Virus TI Snow? Ca 8300:- Begagnad? 5 - 6.000:- Korg Kronos? Ca 20.000:- ? Kul att dregla över men om nu en Virus TI Ă€r "aningen dyr", hur Ă€r Kronos ett alternativ? Man kan ju alltid spara till en... SĂ„g aldrig att det var en grĂ€ns dĂ„ det gĂ€llde priset.. 1992 betalade jag faktiskt 32.000:- för min Kurzweil K2000 med sample option och hela 32 Mb sample RAM.. UtifrĂ„n det perspektivet mĂ„ste jag sĂ€ga att med tanke pĂ„ vad jag kan göra med en Korg Kronos X för 28 000:- jĂ€mfört med att köpa minst 4 andra synthar för att tĂ€cka det.. DĂ„ Ă€r min Kronos vĂ€ldigt prisvĂ€rd! đ
Die Hard (oregistrerad) Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 On 2013-01-17 at 18:20 sa hegobald: Kylistar!? Har du kollat in vad en modern sunth kan göra.. T.ex Korg Kronos? http://www.youtube.com/watch?v=T1o2Woa8PBk Blaha, blaha och mera blaha! SĂ„na hĂ€r videos suger alltid. Det Ă€r alltid bara samma standardljud de kör med, smör och brödljud. Som om alla som vill ha en bra synt vill höra sĂ„na ljud. đ
DrivKraft Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Trots det lite trÄkiga handhavandet skulle jag vilja pÄstÄ att en Blofeld Àr mer Àn ok. Ja, det lÄter lite Waldorf men dÄligt lÄter det inte. LÀr man sig bara menyerna gÄr det att gÄ loss ganska ordentligt. Ingen "Total Integration" jag vet...men...man kan komma undan ganska billigt och med lite vilja sÄ. HÀr Àr en för 2.400:-. Tycker jag ser en ny för försÀljning varje vecka. En helt ok klaviatur? HÀr Àr en för ca 1.100kr. http://www.thomann.de/se/m-audio_keystation_61es.htm SladdjÀkel? 77 spÀnn. Reverb? Toraverb - 350 svenska riksdaler. Ca 4.000kr för ett trevligt paket. OM man har orken att lÀra sig och viljan att anvÀnda Waldorfs menysystem. Grymt underskattad synt. Fan, nu vill jag ha en Blofeld igen.
Linus Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 On 2013-01-17 at 01:47 sa kylistar: Pads och soundscapesSpontant kÀnner jag att en Virus passar bÀttre för hÄrdare ljud, nÀr synt ska lÄta synt och inte drömskt ambient.Skulle jag göra ambient med hÄrdvara skulle jag ta en begagnad Korg Triton. Fick jag vÀlja vad jag ville blir det mjukvara, Camel Audio Alchemy och en trumsampler.
Linus Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Blofeld som föreslÄs ovan Àr vÀl inte dumt val heller. Mjukt filter och wavetablen kan, precis som deras gamla Microwave, skapa lite mer udda klanger. Med lÄngsam modulering av wavetables fÄr du ganska levande soundscapes.
DrivKraft Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 On 2013-01-17 at 20:38 sa Linus: Med lÄngsam modulering av wavetables fÄr du ganska levande soundscapes. Exactamundo!
Hjorten Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Ăven jag vill slĂ„ ett slag för Toraverb, har nog anvĂ€nt det i nĂ€stan varje lĂ„t jag gjort sen jag skaffade det. Fusion Field kan vara vĂ€rt att kika in ocksĂ„.
hegobald Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 (redigerat) On 2013-01-17 at 19:52 sa Die Hard: Blaha, blaha och mera blaha! SĂ„na hĂ€r videos suger alltid. Det Ă€r alltid bara samma standardljud de kör med, smör och brödljud. Som om alla som vill ha en bra synt vill höra sĂ„na ljud. đ Nu ska vi se... Jag har haft följande synthar. En egenbyggd frĂ„n 1976 med 2 oscillatorer och VCF kopierad frĂ„n Moog. Sen har jag fortfarande 2st Minimoog utan tangentbord med MIDI-interface frĂ„n Kenton. Roland Jupitier 8 har jag haft, Yamaha DX7, Korg Monopoly (som var min favorit) Mi nbĂ€sta allroundsynth fram till 2005 var en Kurzweils K2000. Den dĂ€r Korg Kronos mĂ„ lĂ„ta smör & bröd i demon men den Ă€r kapabel att fixa det mesta.. Mod 7 Ă€r en fantastisk sak som fixar vilket FM sound som helst. AL7 Ă€r helt otrolig och spöar Virus T1 vilken dag som helst. Jag sjĂ€lv har valt Korg Kronos för att den fixar alla min synthsound i en enda keyboard! Kolla denna video t.ex http://www.youtube.com/watch?v=mwDBvvipkD4 Redigerat 17 januari 2013 av hegobald
SadamJR Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Vilka begagnade digitala syntar finns det till bra priser? SÄg en Kurzveil 2000 för 3 lax, men dÀr Àr det vÀl lite ont om polyfoni?
Ekstasis Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 On 2013-01-17 at 20:59 sa hegobald: Nu ska vi se... Jag har haft följande synthar. En egenbyggd frÄn 1976 med 2 oscillatorer och VCF kopierad frÄn Moog. Sen har jag fortfarande 2st Minimoog utan tangentbord med MIDI-interface frÄn Kenton. Roland Jupitier 8 har jag haft, Yamaha DX7, Korg Monopoly (som var min favorit) Mi nbÀsta allroundsynth fram till 2005 var en Kurzweils K2000. Den dÀr Korg Kronos mÄ lÄta smör & bröd i demon men den Àr kapabel att fixa det mesta.. Mod 7 Àr en fantastisk sak som fixar vilket FM sound som helst. AL7 Àr helt otrolig och spöar Virus T1 vilken dag som helst. Jag sjÀlv har valt Korg Kronos för att den fixar alla min synthsound i en enda keyboard! Kolla denna video t.ex http://www.youtube.com/watch?v=mwDBvvipkD4 AngÄende Kronos, vad Àr det igentligen som Àr sÄ brilliant med den ? Som jag ser det har dom bara satt i en "dator" och en hÄrddisk i synthen vad Àr det som Àr sÄ hÀfftigt med det ? Köp en dator istÀllet, jag ser ingen innovation alls i det. Vill man ha en sampelbaserad synth ska man inte ens syssla med hÄrdvaru synthar anser jag dÄ Àr det mjukvara som gÀller. Och för ambient musik skulle jag verkligen inte vÀlja kronos, man vill ha mer rattar och reglage att modda med... Kronos Àr mer för mindre avancerande anvÀndare som gillar plug and play lösningar och som har gÄtt om pengar och som vill ha fina samplingar att leka med... Den mÄ ha mer avancerad synthes ocksÄ men varför betala för massa struntsaker ? DÄ betalar jag hellre för t.e.x bra filter osv bra ljud. Alesis Andromeda A6 vore nice att ha, om det inte vore för att den var sÄ buggig..och dessutom ganska dyr och svÄr att fÄ tag pÄ..
Ekstasis Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 (redigerat) On 2013-01-17 at 20:51 sa Hjorten: Ăven jag vill slĂ„ ett slag för Toraverb, har nog anvĂ€nt det i nĂ€stan varje lĂ„t jag gjort sen jag skaffade det. Fusion Field kan vara vĂ€rt att kika in ocksĂ„. Toraverb Ă€r bara bra i High quality lĂ€get, problemet dĂ„ Ă€r att det drar extremt mkt cpu, sedan passar inte Toraverb alla ljudbilder, det lĂ„ter fortfarande vĂ€ldigt 2D, sĂ„ vill man ha stora lĂ„nga hallar i 3D dĂ„ fĂ„r man anvĂ€nda nĂ„got komplement. Redigerat 17 januari 2013 av Ekstasis
cborg Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Dilemmat Àr vÀl att de syntar som passar bra, dvs med mÄnga moduleringsmöjligheter, oftast Àr lite kluriga att ratta. Det Àr antingen mÄnga menyer eller sÄ fÄr man göra det via datorn. Andromeda A6, Wave och lite mer avancerade modulÀrsynthar funkar ju men dÄ kostar det. Virusen, visst det gÄr att skapa dÀr med Àven om den kan frÀsa ordentligt sÄ det hade kanske inte varit mitt förstaval. Motif, lite mer Ät preset-hÄllet, men den har som kronos mÄnga möjligheter. Mycket menyer att tralla igenom. Kanske inte sÄ roligt nÀr man ska göra allt sjÀlv. Nord Modular hade ocksÄ funkat, men det Àr ocksÄ störst möjligheter att editera via mjukvaran. PÄ mjukvarusidan hade jag valt Absynth. Utan att tveka.
kylistar Postat 18 januari 2013 TrÄdstartare Postat 18 januari 2013 (redigerat) Ok, fÄr kolla in dom reverben dÄ. Tror nog det lutar Ät en virus. fÄr vÀl sÀlja den och införskaffa nÄgot annat om jag inte Àr nöjd. gillar iaf sawwaven pÄ den men inte lyckats hitta sÄ mycket demonstrationer av sinewaven. Dom 2 jag anvÀnder mig mest av. NÄgon som vet hur det Àr att göra drömmiga djupa sinewavepads med virusen? Vilken av alla modeller borde jag köpa om jag vill ha en med 5 oktav klaviatur och vad bör jag max betala? Det som fÄr mig att tveka lite bara Àr att en del sÀger att det Àr en "vst in a box" och det fÄr mig att fundera lite om jag inte bara ska fortsÀtta med omnisphere isf. Redigerat 18 januari 2013 av kylistar
hegobald Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 (redigerat) On 2013-01-17 at 21:37 sa Ekstasis: AngĂ„ende Kronos, vad Ă€r det igentligen som Ă€r sĂ„ brilliant med den ? Som jag ser det har dom bara satt i en "dator" och en hĂ„rddisk i synthen vad Ă€r det som Ă€r sĂ„ hĂ€fftigt med det ? Köp en dator istĂ€llet, jag ser ingen innovation alls i det. Vill man ha en sampelbaserad synth ska man inte ens syssla med hĂ„rdvaru synthar anser jag dĂ„ Ă€r det mjukvara som gĂ€ller. Och för ambient musik skulle jag verkligen inte vĂ€lja kronos, man vill ha mer rattar och reglage att modda med... Kronos Ă€r mer för mindre avancerande anvĂ€ndare som gillar plug and play lösningar och som har gĂ„tt om pengar och som vill ha fina samplingar att leka med... Den mĂ„ ha mer avancerad synthes ocksĂ„ men varför betala för massa struntsaker ? DĂ„ betalar jag hellre för t.e.x bra filter osv bra ljud. Alesis Andromeda A6 vore nice att ha, om det inte vore för att den var sĂ„ buggig..och dessutom ganska dyr och svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„.. Antar att det kommer med Ă„lder och erfarenhet! Som sagt byggde jag min egna analoga synth redan 1976.. Sen blev det en Korg Monopoly som jag Ă€lskade.. Enda elĂ€ndet var alla dessa brusiga OP-ampar i den (provade att byta til Burr & Brown i ljudstegen och det blev bĂ€ttre men tyvĂ€rr tillverkar dom inte VCA kretsar och det var dĂ€r bruset skapades mest). Sen blev det en Ensonig Mirage sampler för jag fick "Fairlight wanabee" kĂ€nslor.. Och sen en Yamaha DX7 (var med och skapade DX User forum med Johannes Leyman frĂ„n Yamaha Göteborg.. MĂ„nga av mina ljud blev Presets i DX7 II). Hade ocksĂ„ en Crumar Orchestrator under tiden.. Sen kom MIDI och polyfoni in i mitt liv och dĂ„ blev den en Kurzweil K2000. Med all denna erfarenhet sĂ„ blev det till sist en Korg Kronos X.. Varför? Jo dĂ€rför att jag kan skapa tamme faan vilket sound som helst som jag fĂ„r för mig! Den Ă€r enkel bara att slĂ„ pĂ„ (Ok tar nĂ„n minut innan den Ă€r redo men min Korg MonoPoly tog 5 minuter innan oscillatorer var varma och stĂ€mda).. Nu slipper jag ha en massa Ă€ckliga synthar runt mig och jag kan göra va faan som helst med en ENDA keyboard.. Jo jag har 88-tangent versionen sĂ„ jag kan splitta ocksĂ„.. För mig Ă€r det viktigt att sĂ„ fort jag fĂ„r en iÂŽde i huvudet sĂ„ ska jag snabbt .. som ögat fĂ„ ut den ideen i verkligehetn ocksĂ„.. Det fixar Korg Kronos Ă„t mig.. KĂ€nns som om jag har alla vĂ€rlden syntar under ett enda interface! Thats way! đ Ja just ja.. Glömde en favoritsynth jag sĂ„lde för ett par Ă„r sedan.. En Elka Synthex.. Den gillade jag! Men min Korg Kronos fixar att emulera den perfekt! Inga brusiga analoga kretsar eller nĂ„got.. Bara fungerar đ EDIT: Observera att Korg Kronos inte Ă€r enbart en PCM synth utan ocksĂ„ en virtuell synt dĂ„ de gĂ€ller AL-1 , STR-1, MOD-7 (som DX7) MS-20EX, PolysixEX ! Redigerat 18 januari 2013 av hegobald
Infra101 Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 jag förhĂ„ller mig inom psychedelisk trance och ambient. Vissa saker tycker jag Ă€r helt outstanding nĂ€r det kommer till att vĂ€va ljudmattor för ambient. Waldorf Q - Man kan bygga sjukt komplexa ljudlandskap , Roland JD800 gör nĂ„gra av de bĂ€sta padsen pĂ„ planeten, Ja har Ă€ven haft en virus, men den kommer inte i nĂ€rheten av QÂŽn i den aspekten. virusen Ă€r vĂ€l bra, och sĂ„ men den lĂ„ter bra, men ganska trĂ„kig iom att alla anvĂ€nder den, sĂ„ det blir inte sĂ€rskilt unikt đ Sen vill jag slĂ„ ett slag för spectrasonics workstation, Omnisphere hĂ€r finns det mesta och lite till. Native Instruments; Reaktor. finns massa mĂ€rkligt att hitta hĂ€r, För reverb anvĂ€nder jag Sonnox Reverb (om det inte behöver vara minutlĂ„ngsgrejer.) lĂ„nga reverb kör jag Aether. Jag föredrar dock hellre hĂ„rdvara framför mjukvara. DĂ„ rekomenderar jag eventide eclipse. (ja vet de kostar , men du har en kompis for life) Delays kör jag med TC d-two.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.