Jump to content
Annons

Apple bekräftar att dom jobbar på en ny version av Logic


Jewnas

Recommended Posts

Annons

Min enda förhoppning är att det inte är lika idiotiskt avstrippat som FCP X var när den kom.

M.a.o alla befintliga funktioner kvar + Nya uppdaterade versioner av EXS , ES2 samt allt annat.

Lättare sök och organisering vore nice!

Vad är det du finner svårt med det ?

Tycker Media fönstret är otroligt enkelt att söka ljud med förutsatt att man har dragit in sina bibliotek in i det

så att alla biblioteken hamnar i Loops , Eller att man lagt in genvägar i Browser så att man direkt kommer till rätt mappar.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina önskemål:

Att ladda hela sessionen i ramminnet, så som Pro Tools har gjort. Slippa streama från hd.

En Logics egna Vocalign.

Och en Logics egna Melodyne

Och ett enviroment som har mixerns funktioner, kunna flytta kanalstripar hur som helst, så som det går i enviroment.

Ännu bättre utnyttjande av multicore. Så jag kan få använda alla mina 24 ist för som nu 16

En inbyggd timer/klocka så man har koll på hur lång tid man har jobbat med projektet. Och som pausar efter ett tags inaktivitet, typ som en skärmsläckare.

Stabilitet!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina önskemål:

Att ladda hela sessionen i ramminnet, så som Pro Tools har gjort. Slippa streama från hd.

En Logics egna Vocalign.

Och en Logics egna Melodyne

Och ett enviroment som har mixerns funktioner, kunna flytta kanalstripar hur som helst, så som det går i enviroment.

Ännu bättre utnyttjande av multicore. Så jag kan få använda alla mina 24 ist för som nu 16

En inbyggd timer/klocka så man har koll på hur lång tid man har jobbat med projektet. Och som pausar efter ett tags inaktivitet, typ som en skärmsläckare.

Stabilitet!

Klockan hajjade jag inte riktigt, men resten får en tumme upp från mig.

Man kan ju göra vocalign med flex och groovetemplates redan, men det vore fint om funktionen var mer lättillgänglig i gränsnittet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina önskemål:

Att ladda hela sessionen i ramminnet, så som Pro Tools har gjort. Slippa streama från hd.

En Logics egna Vocalign.

Och en Logics egna Melodyne

Och ett enviroment som har mixerns funktioner, kunna flytta kanalstripar hur som helst, så som det går i enviroment.

Ännu bättre utnyttjande av multicore. Så jag kan få använda alla mina 24 ist för som nu 16

En inbyggd timer/klocka så man har koll på hur lång tid man har jobbat med projektet. Och som pausar efter ett tags inaktivitet, typ som en skärmsläckare.

Stabilitet!

Precis vad jag också önskar. Klockan vore toppen för att hålla koll på hur lång tid produktionen tagit.

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Bergstrom93 (oregistrerad)

Har inte jobbat i logic så länge ännu så det kanske finns redan (och då får någon gärna berätta), men när man gör en kurva på en automation skulle jag kunna vilja se i tex procent hur kurvan har påverkats, så att man slipper använda ögonmåttet om man vill göra en exakt likadan någon annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockan hajjade jag inte riktigt, men resten får en tumme upp från mig.

Precis vad jag också önskar. Klockan vore toppen för att hålla koll på hur lång tid produktionen tagit.

Ja det har jag eftersökt länge. En klocka som håller koll på tiden. Och vid inaktivitet (som man kan ställa in) efter typ, om man inte rör mus/tangentbord på ex 5 minuter så pausar klockan. För att sen hoppa igång igen när man trycker på play eller rör musen.

Då har man koll på den effektiva tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligheten att skicka ut pluggarnas grafiska interface till en iPad för touch-kontroll. Det hade varit nice, och kanske inte helt osannolikt? Dvs ungefär som iPad-appen v-control och v-window, med skillnaden att det fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Mest skvaller o önsketänk om du frågar mig, för det mesta kommer det ju inte ett knyst förrän programmet är här när det gäller Apple.

Om man ser till hårda fakta så har de inte släppt något på 3 1/2 år, det enda som hänt är att de släppt programmet på Apple store till kraftigt rabatterat pris och det rimmar väl kanske inte helt vackert med att det är grejor på gång. Det kan dock mycket väl vara det, men man vet aldrig, o personligen blev jag trött på väntan o gick över till Cubase som jag är väldigt nöjd med. Skulle dock med glädje testa Logic X eller vad det nu kommer heta om det någonsin uppstår något sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte riktigt gå ifrån Logic än. Gick från Cubase till Logic, bästa jag gjort. Har testat Studio One 2.5, and i like that shit. Använder det lite till och från. har bara så fina project templates i Logic som jag inte riktigt kan lämna än ^^ Men till nästa skiva ska jag testa att endast köra Studio One 2.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio one gillar jag definitivt, det är ett kanon "upcomer" DAW, men det är alldeles för omoget o ungt ännu för min del, man märker hela tiden hur funktioner saknas. Däremot har de mkt bra idéer o inom några år kanske de är ett värdigt alternativ. Logic lägger man gärna upp mkt bra templates i ja, men du kan ha templates i Cubase också o det är väl främst en fråga om att orka föra över dem. Jag gillar Logic men jag måste säga att jag gillar Cubase ännu mer. Det är så mycket som lättar upp arbetet. Mycket i Logics interface är trevligt men också underligt, som detta när man ska ladda en plugg, sitta o hålla in musknappen o dra genom menyer, råka tappa den, börja om. Cubase, Tryck, skriv in några bokstäver i plugin namnet dubbelklicka klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det finns mkt man kan önska sig, jag önskar framförallt att de i huvud taget GJORDE en 10'a, faktiskt gav kvitto på att de GÖR något innan Logic är en realiserad sjunkande amatörprodukt. För i ärlighetens namn, sidan ovan bekräftar inte ett dugg man kan t.om tolka det som motsatsen och det där uppköpet de gjorde kan vara något de ska peta in i något så banalt som en ipad app det vet ingen. Ja personligen blev jag less på att vänta som sagt o blev Cubase-anhängare istället, men jag tar gärna en titt igen om de faktiskt släpper något.

Det kostar kunder att vänta, det är ett faktum, mina pengar gick till Steinberg ist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara de låter EXS och ES2 vara kvar. Och UltraBeat, ty den använder jag mer än jag någonsin trodde jag skulle göra...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...