Jewnas Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 (redigerat) Så nu var det bekräftat: http://www.macrumors...n-of-logic-pro/ Vad har ni för förhoppningar på "Logic X" (eller vad den nu kan tänkas heta)? Någon mer än jag som är oroad att det blir en "uppgradering" i stil med FCPX, som ju snarare blev en nergradering i många branschmänniskors ögon? Redigerat 4 december 2012 av Jewnas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
masterbaiter Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 min enda förhoppning är att den inte kommer kosta skjortan... att det slutar krasha också. Lättare sök och organisering vore nice! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 (redigerat) Min enda förhoppning är att det inte är lika idiotiskt avstrippat som FCP X var när den kom. M.a.o alla befintliga funktioner kvar + Nya uppdaterade versioner av EXS , ES2 samt allt annat. Lättare sök och organisering vore nice! Vad är det du finner svårt med det ? Tycker Media fönstret är otroligt enkelt att söka ljud med förutsatt att man har dragit in sina bibliotek in i det så att alla biblioteken hamnar i Loops , Eller att man lagt in genvägar i Browser så att man direkt kommer till rätt mappar. Redigerat 4 december 2012 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Tror inte på en förenkling av programmet likt FCP. I alla fall inte för musikproducenten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 hmm.. Lite fler alternativ för utseende vore kul. Jag är faktiskt rätt nöjd som det är nu. Vet ärligt talat inte vad jag skulle vilja ha som Logic inte har :S Får fundera på det ett tag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Mina önskemål: Att ladda hela sessionen i ramminnet, så som Pro Tools har gjort. Slippa streama från hd. En Logics egna Vocalign. Och en Logics egna Melodyne Och ett enviroment som har mixerns funktioner, kunna flytta kanalstripar hur som helst, så som det går i enviroment. Ännu bättre utnyttjande av multicore. Så jag kan få använda alla mina 24 ist för som nu 16 En inbyggd timer/klocka så man har koll på hur lång tid man har jobbat med projektet. Och som pausar efter ett tags inaktivitet, typ som en skärmsläckare. Stabilitet! 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Mina önskemål: Att ladda hela sessionen i ramminnet, så som Pro Tools har gjort. Slippa streama från hd. En Logics egna Vocalign. Och en Logics egna Melodyne Och ett enviroment som har mixerns funktioner, kunna flytta kanalstripar hur som helst, så som det går i enviroment. Ännu bättre utnyttjande av multicore. Så jag kan få använda alla mina 24 ist för som nu 16 En inbyggd timer/klocka så man har koll på hur lång tid man har jobbat med projektet. Och som pausar efter ett tags inaktivitet, typ som en skärmsläckare. Stabilitet! Klockan hajjade jag inte riktigt, men resten får en tumme upp från mig. Man kan ju göra vocalign med flex och groovetemplates redan, men det vore fint om funktionen var mer lättillgänglig i gränsnittet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Mina önskemål: Att ladda hela sessionen i ramminnet, så som Pro Tools har gjort. Slippa streama från hd. En Logics egna Vocalign. Och en Logics egna Melodyne Och ett enviroment som har mixerns funktioner, kunna flytta kanalstripar hur som helst, så som det går i enviroment. Ännu bättre utnyttjande av multicore. Så jag kan få använda alla mina 24 ist för som nu 16 En inbyggd timer/klocka så man har koll på hur lång tid man har jobbat med projektet. Och som pausar efter ett tags inaktivitet, typ som en skärmsläckare. Stabilitet! Precis vad jag också önskar. Klockan vore toppen för att hålla koll på hur lång tid produktionen tagit. //F Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Har inte jobbat i logic så länge ännu så det kanske finns redan (och då får någon gärna berätta), men när man gör en kurva på en automation skulle jag kunna vilja se i tex procent hur kurvan har påverkats, så att man slipper använda ögonmåttet om man vill göra en exakt likadan någon annanstans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Klockan hajjade jag inte riktigt, men resten får en tumme upp från mig. Precis vad jag också önskar. Klockan vore toppen för att hålla koll på hur lång tid produktionen tagit. Ja det har jag eftersökt länge. En klocka som håller koll på tiden. Och vid inaktivitet (som man kan ställa in) efter typ, om man inte rör mus/tangentbord på ex 5 minuter så pausar klockan. För att sen hoppa igång igen när man trycker på play eller rör musen. Då har man koll på den effektiva tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Giannis Postat 5 december 2012 Dela Postat 5 december 2012 Tycker Logic är helt perfekt. Önskar faktiskt att de inte uppdaterar alls... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wiik Postat 5 december 2012 Dela Postat 5 december 2012 Möjligheten att skicka ut pluggarnas grafiska interface till en iPad för touch-kontroll. Det hade varit nice, och kanske inte helt osannolikt? Dvs ungefär som iPad-appen v-control och v-window, med skillnaden att det fungerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikko Postat 5 december 2012 Dela Postat 5 december 2012 Skulle vilja ha flex i "höjdled". Alltså att man kan pitcha audiospår i arrangefönstret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 5 december 2012 Dela Postat 5 december 2012 Pluggmeny med drag n drop som studio one. Kunna frigöra mixern.. men de kabske man redan kan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 5 december 2012 Dela Postat 5 december 2012 Pluggmeny med drag n drop som studio one. Kunna frigöra mixern.. men de kabske man redan kan. Jepp. Det var standardläge fram till Logic 8. Då tyckte jag det var befriande att ha mixern inbakad. 🙂 Hur fungerar pluggmeny? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jewnas Postat 5 december 2012 Trådstartare Dela Postat 5 december 2012 Pluggmeny med drag n drop som studio one. Kunna frigöra mixern.. men de kabske man redan kan. Frigöra mixern kan du ju göra. Tryck på window och sen mixer bara (eller cmd + 2). Om jag förstod vad du menade rätt dvs. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Strano Postat 12 januari 2013 Dela Postat 12 januari 2013 Titta på vilken DAW som används i bakgrunden i videon. Vilken tycker ni det ser ut som? Kanske ett nytt Logic? http://www.waves.com/content.aspx?id=12081#video Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 12 januari 2013 Dela Postat 12 januari 2013 Titta på vilken DAW som används i bakgrunden i videon. Vilken tycker ni det ser ut som? Kanske ett nytt Logic? http://www.waves.com...?id=12081#video Nej, det där är bara ett fult skins som nån fått för sig att göra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tigersoul925 Postat 13 januari 2013 Dela Postat 13 januari 2013 Förstår inte tolkningen av websidan riktigt, det står ju en uppdatering längre ned som inte precis antyder att det är något på gång? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 13 januari 2013 Dela Postat 13 januari 2013 http://www.musicradar.com/news/tech/update-logic-pro-x-new-features-what-we-want-to-see-551859 http://appleinsider.com/articles/12/09/26/image-claims-to-show-launch-screen-for-logic-pro-x http://appleinsider.com/articles/11/09/07/apple_rumored_to_be_near_completion_of_new_logic_pro_x några olika "rykten" om 'Logic pro X' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tigersoul925 Postat 13 januari 2013 Dela Postat 13 januari 2013 Mest skvaller o önsketänk om du frågar mig, för det mesta kommer det ju inte ett knyst förrän programmet är här när det gäller Apple. Om man ser till hårda fakta så har de inte släppt något på 3 1/2 år, det enda som hänt är att de släppt programmet på Apple store till kraftigt rabatterat pris och det rimmar väl kanske inte helt vackert med att det är grejor på gång. Det kan dock mycket väl vara det, men man vet aldrig, o personligen blev jag trött på väntan o gick över till Cubase som jag är väldigt nöjd med. Skulle dock med glädje testa Logic X eller vad det nu kommer heta om det någonsin uppstår något sådant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 13 januari 2013 Dela Postat 13 januari 2013 Kan inte riktigt gå ifrån Logic än. Gick från Cubase till Logic, bästa jag gjort. Har testat Studio One 2.5, and i like that shit. Använder det lite till och från. har bara så fina project templates i Logic som jag inte riktigt kan lämna än ^^ Men till nästa skiva ska jag testa att endast köra Studio One 2.5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tigersoul925 Postat 13 januari 2013 Dela Postat 13 januari 2013 Studio one gillar jag definitivt, det är ett kanon "upcomer" DAW, men det är alldeles för omoget o ungt ännu för min del, man märker hela tiden hur funktioner saknas. Däremot har de mkt bra idéer o inom några år kanske de är ett värdigt alternativ. Logic lägger man gärna upp mkt bra templates i ja, men du kan ha templates i Cubase också o det är väl främst en fråga om att orka föra över dem. Jag gillar Logic men jag måste säga att jag gillar Cubase ännu mer. Det är så mycket som lättar upp arbetet. Mycket i Logics interface är trevligt men också underligt, som detta när man ska ladda en plugg, sitta o hålla in musknappen o dra genom menyer, råka tappa den, börja om. Cubase, Tryck, skriv in några bokstäver i plugin namnet dubbelklicka klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 23 januari 2013 Dela Postat 23 januari 2013 man borde kunna binda tempo changes till regions. vore smidigt om man flyttar runt saker 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tigersoul925 Postat 23 januari 2013 Dela Postat 23 januari 2013 Cubase 7: bara dra en markering såvitt jag vet 😛 Är för övrigt vad jag rekommenderar för de som tröttnat vänta. Det är lite omställning men man får väldigt mkt tillbaka för arbetet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 23 januari 2013 Dela Postat 23 januari 2013 Hoppas innerligt att dem fräschar upp designen på Logics inbyggda mjukvarupluggar, ES2, EXS24 osv. Så plottrigt och fult så det inte är sant i nu-läget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tigersoul925 Postat 23 januari 2013 Dela Postat 23 januari 2013 Det finns mkt man kan önska sig, jag önskar framförallt att de i huvud taget GJORDE en 10'a, faktiskt gav kvitto på att de GÖR något innan Logic är en realiserad sjunkande amatörprodukt. För i ärlighetens namn, sidan ovan bekräftar inte ett dugg man kan t.om tolka det som motsatsen och det där uppköpet de gjorde kan vara något de ska peta in i något så banalt som en ipad app det vet ingen. Ja personligen blev jag less på att vänta som sagt o blev Cubase-anhängare istället, men jag tar gärna en titt igen om de faktiskt släpper något. Det kostar kunder att vänta, det är ett faktum, mina pengar gick till Steinberg ist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 23 januari 2013 Dela Postat 23 januari 2013 Bara de låter EXS och ES2 vara kvar. Och UltraBeat, ty den använder jag mer än jag någonsin trodde jag skulle göra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikko Postat 14 februari 2013 Dela Postat 14 februari 2013 Dom borde sno hela drag-and-drop konceptet från Studio One. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 15 februari 2013 Dela Postat 15 februari 2013 Har också tröttnat på att vänta. Gick till Studio One 2.5 och tänker inte gå tillbaka. Finns ingenting från Logic jag saknar när jag sitter vid SO 2.5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.