Jump to content
Annons

Tyst musik Hackintosh bygge.


klikni

Recommended Posts

Hej,

jag är ute efter tyst system för enbart musik produktion.

Komponenter så långt:

GA-Z77X-UD5H

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Socket 1155 Box

Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL10 4x8GB (CMZ32GX3M4X1600C10)

2x SanDisk Extreme SSD 120GB

2x Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS 32MB 1TB

Sony Optiarc AD-7260S

Resten, jag vet inte.

* Räcker CPUs Intel HD Graphics 4000 GPU att köra musikprogram (Logic osv)? Utan GPU billigare och tystare.

* PSU har jag sett seasonic utan fläkt, men enbart 400W och det är lite för min smak. Finns det något annat eller?

* Lådan kanske Fractal Design Define XL USB3 (Svart/Titan)

Någon som har fungerande Hackintosh system, PM gärna.

Tack för alla förslag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hallå i tråden. är själv en hackintosh användare sedan 3 år tillbaka. Har byggt ett hundratal hack datorer till folk och även hjälpt folk på diverse forum att bygga. Ja kan nog hjälpa er att dra igång en mac dator på en pc. Det är inte så svårt som folk tror. Folk gör det svårare än det är.

Jag rekommenderar att man kör Snow Leopard som operativsystem då det är "ett par år och beprövat". Har funderingar på att ta fram kameran och filma när jag installerar min dator och visar hur jag får den att lira.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå i tråden. är själv en hackintosh användare sedan 3 år tillbaka. Har byggt ett hundratal hack datorer till folk och även hjälpt folk på diverse forum att bygga. Ja kan nog hjälpa er att dra igång en mac dator på en pc. Det är inte så svårt som folk tror. Folk gör det svårare än det är.

Jag rekommenderar att man kör Snow Leopard som operativsystem då det är "ett par år och beprövat". Har funderingar på att ta fram kameran och filma när jag installerar min dator och visar hur jag får den att lira.

Om du vill göra det hade det varit supersnällt! 🙂 Jag har försökt en gång tidigare men då fick jag inte det att fungera... Skulle väldigt gärna vilja ha en fungerande hackintosh..

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört osx på PC sedan 2006 om jag minns rätt.

Osx köper man på appstore nu för tiden, det kostar ett par hundra att ladda hem så det är inget att bråka om. Kort sagt bättre med äkta vara. Mountain Lion funkar bra så det finns ingen anledning att leta på PB eller liknande efter äldre versioner. Äldre versioner tror jag inte att apple säljer längre.

Min rig

Asus p6 t se

I7 930

Sapphire Radeon HD 5750 1 GB GDDR5 (kör tre skärmar med det här kortet).

Jag gör två partitioner på min hårddisk. Den ena är en liten på 10 gig där jag lägger oset samt de filer jag behöver till min hårdvara. Den andra installerar jag oset till. Detta går fortast samt att man har en räddningsplanka klar om det blir nåt knas.

Okej hur gjorde du för att installera det då? iBoot?

Link to comment
Dela på andra sajter

Får se om jag kan hitta lite tid bara. Behöver veta vad du har för moderkort och grafikkort bara så ska ja se om ja kan klura ut nåt.

Hade vart guld om du har möjlighet att göra det 🙂 Mitt moderkort är Asus P6T Deluxe V2 och mitt grafikkort är ATI Radeon HD4650.

Link to comment
Dela på andra sajter

GA-Z77X-UD5H
Kom igen, GA-Z77X-UP5 TH kostar inte mycket mer. Thunderbolt!
* Räcker CPUs Intel HD Graphics 4000 GPU att köra musikprogram (Logic osv)? Utan GPU billigare och tystare.
Ja!
* PSU har jag sett seasonic utan fläkt, men enbart 400W och det är lite för min smak. Finns det något annat eller?
CPU-kylaren låter förmodligen mer än PSU-fläkten. Jag har valt tysta fläktar och med hjälp av fläktkontroller sänkt till lågfart.
* Lådan kanske Fractal Design Define XL USB3 (Svart/Titan)
XL? Om du bara skulle ha en Sony-brännare uppe i toppen och fyra hårddiskar, varför så stor låda?
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man köra dual monitors med GA-Z77X-UP5 TH?

Det är mycket praktiskt med 2 skärmar - håller med! Silent grafikkort har jag funderat på, i så fall måste jag kolla upp att den stöds av OSX.

Samma gäller GA Z77 DS3H ( http://www.gigabyte.se/products/comparison/list.aspx?ck=2&pids=4279,4139,4326 ). GA-Z77X-UD5H och GA-Z77X-UP5 TH är bekräftade som OSX 10.8.x kompatibla och 100% fungerande. Jag gillar antal PCI slotar på GA Z77 DS3H - även jag tror den är OSX kompatibel - inte värt att riskera.

XL låda - lättare att kyla ner?

Jag glömde fråga om CPU fläkt? Corsair H80 (100) är najs, men den låter som MIG32!

Tack !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lion funkar perfekt rakt av på ASUS P6T via iAtkos DVD. Misstänker att detsamma gäller MT (iAtkos MT komemr vilken dag som helst).

Vet ej ang ditt grafikkort men vissa ATI är lite "bråkiga" (allt funkar men de kan kräva mer än att trycka i en DVD och köra...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att installera Hackintosh utan att ta bort nuvarande Windowsinstallation? Så man har båda parallellt.

Det funkar med tex iAtkos OS X -installationer. Du kommer dock få reparera din bootrecord i efterhand OCH det finns en del risker...

Jag har gjort det (Lion på Windows 7, sen Windows 8).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man köra dual monitors med GA-Z77X-UP5 TH?
DVI-utgången kombinerat med HDMI-utgången skulle kunna fungera. VGA-utgången fungerar inte. Jag är skeptisk till att du kan använda MiniDisplayPort från Thunderbolt-portarna likt man kan med Macen. Dedikerat grafikkort är annars en bra lösning.
Silent grafikkort har jag funderat på, i så fall måste jag kolla upp att den stöds av OSX.
Det här borde fungera. Använd DVI-portarna.

fyDYI.jpg

XL låda - lättare att kyla ner?
Jag skulle säga tvärtom. Det är lättare att kontrollera luftflödet i en liten låda.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...