Jump to content
Annons

SÖKES: Stålsträngad gitarr med bredare hals.


hellfog

Recommended Posts

Funderar på att köpa en ny Stålsträngad gitarr inom en snar framtid. Som är minst 44mm bred eller bredare. Får kosta i mellan ca 5-8 tusen.

Gitarrer jag har kollat på innan jag kom jag ville ha en med en bredare hals. Var Taylor och Martin men tror inte jag får en sån för det priset.

Så några andra jag har kollat på.

Furch Durango D40-CM 45mm bred hals.

Dock har den speciallaminerad kropp.

kom med tips.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har själv en furch durango, fullkomligt älskar den. Fick den för runt 5500:- ny då de begav sig. Numera finns de även med inbyggd mic om man vill de. Va e de fö special med kroppen? den jag har ser inte speciell ut :-P Den är helt i mahogny förutom locket som är cederträ. Fantastisk ton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en furch durango, fullkomligt älskar den. Fick den för runt 5500:- ny då de begav sig. Numera finns de även med inbyggd mic om man vill de. Va e de fö special med kroppen? den jag har ser inte speciell ut :-P Den är helt i mahogny förutom locket som är cederträ. Fantastisk ton.

Läste på någon sida att den special laminerad, vet ej vad det betyder. Men hade hellre set att den hade solid kropp än laminerad.

Den finns för 5500:- idag också. D-20 som är helt i solid kostar 1200:- mer.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag provade en cort. En ganska liten rackare som verkade vara en martin copia av en 0-28 eller något sånt. Originalet har 1-7/8. (ca 47mm) Fattar inte varför de inte kan göra vanliga gitarrer men en sån hals.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste på någon sida att den special laminerad, vet ej vad det betyder. Men hade hellre set att den hade solid kropp än laminerad.

Den finns för 5500:- idag också. D-20 som är helt i solid kostar 1200:- mer.

Hej Hopp. Aha! Det visste jag faktiskt inte. Min har iaf väldigt bra resonans i träet men det är väl flera lager då som en plywood-konstruktion antar jag. Den ljuder både högt och vackrare än alla jag testat i samma prisklass (under 7000), men det är ju min personliga åsikt. Testa vettja innan du dömmer ut den 🙂 Tror jag testade säkert 20 akustiska innan jag fann ljudet jag sökte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...