Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Eftersom det inte går att ladda upp låtar så lägger jag ut dem här..

Lucas One - Dr Love (Original Mix)

http://soundcloud.co...ve-original-mix

Earlwood - Paradise (Lucas One Remix) (har rättigheter till denna remixen)

http://soundcloud.co...adise-lucas-one

Lucas One - Stay With Me

http://soundcloud.co...ne-stay-with-me

enjoy Nickeduvet aka Lucas One

Redigerat av Nickeduvet
Annons
Postat

...Jag tycker jag känner igen namnen på filerna. Om det är så kallade remixer av andras låtar kanske du borde kolla forumreglerna. Det finns en nästan osynlig länk långt ner på websidan med forumregler där nr 10 lyder:

"10. Låtar på forumet ska vara dina egna.

När du postar låtar på forumet (laddar upp eller länkar till), ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

Exempelvis är alltså länkar till remixar inte tillåtet. "

...jag lyssnar dock gärna på dina egna låtar.

Postat (redigerat)

Det är jag som gjort låtarna.. så får man inte ens ge ut sina egna remixer?

i så fall tar jag väl bort remixerna i så fall...

Redigerat av Nickeduvet
Postat (redigerat)

...Det var väl närmast "What Makes You Beautiful" framförd av brittiska-irländska pojkbandet One Direction (skriven av Rami Yacoub, Carl Falk och Savan Kotecha) jag antog inte var "egen". ...Men den har du ju tagit bort nu. Varför skriver du förresten "Bootleg Mix" i titeln till låten om du har rättigheter till den: One Direction - What Makes You Beautiful (Lucas One Bootleg Mix)

...Man ska tydligen vara försiktig med att ladda upp eller länka till covers, remixer på andras låtar och bootlegs på forumet, vilket jag antog det var frågan om.

Redigerat av Erik dP
Postat

har inte skrivit att jag har rättigheter till bootleg mixen? skrev att jag har rättigheter till earlwood mixen.. och alla låtar är ju "Egna" eftersom jag gjort allt utom sången.. så det är ju en egen remix.

anledningen till att det är bootleg mix är för att jag använt sången ur original låten (filtrerad) men som sagt den är borttagen nu så det är lugnt..

Postat

...Jag lyssnade runt på dina låtar på Soundcloudkanalen du har. Låter bra, trots att jag inte lyssnar på denna typ av musik. Men du verkar kunna det här. Kul att se att du har ett samarbete med Cascada.

Postat

tack så mycket.. har hållt på i många år nu så funderar dock på att lägga av, iaf delvis, har mycke annat vid sidan om som är viktigare (familj, jobb etc).. men samtidigt är det fruktansvärt kul med musik. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.