Jump to content
Annons

Undrar om en dator va?


tvåtakt

Recommended Posts

För tillfället spelar jag in med Tascam 1641 och kan utan vidare problem spela in exempelvis 10 spår till trummor eller micka upp live och så. Att sitta och mixa å ratta på uppåt 35-40 spår funkar även det.

Jag använder den här laptopen till det:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=650259

Den här ligger inom min å min kompis budget och skulle dessutom se jävligt snygg ut i hemstudion 😛

http://www.tradera.com/mediadator-auktion_302397_165452970

Men jag vet typ inget om prestanda å tappar lätt bort mej i siffror...

Skulle tradera-datorn vara nämnvärt bättre än den vi redan använder?

Eller ska jag leta vidare kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör på en Ipad med ett DAW som heter Auria (ca 350kr). Kan spela in upp till 24 kanaler samtidigt på paddan med lämpligt USB-ljudkort och kan hantera upp till 48 spår, har jag för mig.

Jag såg även att det går att synka två Ipads för att få dubbla antalet spår. Det kanske går att spara pengar med två billigare ljudkort med färre ingångar och äga två Ipads (eller att två bandmedlemmar har en var).

Jag kör dock med ett monointerface (Apogee One).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, verkar lite Star Trek haha men det där med Ipads vägrar jag ge mej in på ;P

MEn vadå, lämpligt USB-ljudkort... Vilket kan spela in 24 kanaler? Jag kan bara hitta rack med typ max 8 XLR-ingångar.

Jag har ett Tascam 1641 och det går å spela in 8 XLR och 6 stycken teleingångar med andra preamps. Jag letar faktiskt även efter nåt rack eller dylikt med 16 eller fler XLR ingångar.

Synkade rack är inte av största intresse, men kan säkert funka det med men har läst att typ dom där Presounus racken suger, och sen har jag inte hittat så mycket i min budgetnivå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...