Jump to content
Annons

Använda cuepoints i Traktor för att styra DMX ljus?


Fabz

Recommended Posts

Tjenare!

Jag letar efter ett sätt att automatisera mitt DJ-ljus bättre och har en idé!

Jag använder ett ljusstyrningsinterface som heter American DJ MyDMX 2.0 för att styra mina DMX-ljus via min Macbook Pro. Egentligen skulle man kunna använda vilken ljusstyrningsprogramvara/hårdvara som helst för denna idé, så länge den - likt MyDMX - kan ta emot MIDI-data för att växla mellan scener.

Jag har anslutit ett USB-MIDI-interface som en "loop" så att Traktor kan skicka MIDI-data till myDMX, vilket fungerar bra. Vad jag skulle vilja göra är att få Traktor att skicka ett visst MIDI-meddelande till MyDMX när man passerar en viss cuepoint i en låt i Trakor. På detta sätt skulle jag kunna lägga upp ett par olika cuepoints i olika låtar som var för sig utlöser olika ljusscener: Tex lugnare ljusprogram i sticket eller crecendo i låtar, och mer livligt i refrängen. Och eftersom Traktor sparar Cuepoints i varje låt, kan jag ställa upp cues i förväg, så att ljusshowen automagiskt växlar mellan scener!

Jag har experimenterat med MIDI OUT-funktionen i Traktor, försökt använda LED out funktionen att få till detta, men hittills utan framgång...

Någon av er Traktorerfarna genier där ute som kan hjälpa mig?

Vänliga hälsningar

djFabbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...