Jump to content
Annons

Kan man heta vad som helst?


Sonnx

Recommended Posts

Hej, jag undrar om får heta vad som helst när man släpper musik. Jag har fastnat för ett namn från en av karaktärerna i Final Fantasy-serien och tänker, skulle Square Enix i det här fallet, bli sura på mig ifall jag tjänar pengar på min musik och använder mig av det namnet som artistnamn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...Har för mig Disney After Dark råkade ut för problem med Disney och döpte om sig till D.A.D. Bandet S.P.O.C.K. har också punkter i namnet. Kanske rättighetsproblem här också.

Börjar du tjäna pengar så är kanske inte det är värdens bästa läge att behöva byta namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan de nog bli... Danska bandet DAD kallade sig först Disneyland After Dark, men det fick de inte heta för Disney, om det gick till rättssak vet jag inte.

Om du ändrar stavningen lite grann i det tänkta namnet kanske de inte kan säga nåt...

EDIT

Haha, tre som skrev samma sak samtidgt!

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad snackar ni om? Min farsa har aldrig bytt namn?! ☺️ Närå, men tack så mycket för svaren hörni! Vad jobbigt det är att man måste spendera halva livet med att fundera ut "världens bästa namn som kommer raketstarta min karriär och göra mig oändligt rik"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...