JJRockford Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Någon som känner till om det finns någon mp3/musik-spelare till Android som man kan ställa in så att den automatiskt pausar efter varje låt? Hade varit perfekt för att spela upp backing-tracks, så slipper man tänka på att lägga in en massa tomrum efter varje låt för att trummisen ska hinna pausa.
Frekvensspektrumanalysator Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 lägga in låtarna i en sampler borde väl vara det absolut enklaste?
pme (oregistrerad) Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 En mp3 med tystnad på vad man nu vill ha för längd. Typ. Inro flac. Tystnad.mp3 Låt 1.flac Tystnad.mp3 Låt 2.flac osv.
D Vibe Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Kan du inte köra med Audio Evolution och sola varje spår?
JJRockford Postat 7 oktober 2012 Trådstartare Postat 7 oktober 2012 Bra tips, spontant känns den med spellista plus tysta spår som enklast att hantera på scen. Till iOS har jag för mig att det finns någon dedikerad backingtrackspelare som automatiskt pausar efter varje låt, och som dessutom går att synka med textvisning för sångaren. Ska man behöva köpa en iPryl? 🙂
JJRockford Postat 12 oktober 2012 Trådstartare Postat 12 oktober 2012 Vet ni, jag sökte på "backing track player" på Google Play och fick upp denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hotcakeapps.player&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ob3RjYWtlYXBwcy5wbGF5ZXIiXQ.. Funkar hur bra som helst, superenkel och helt utan överflödiga funktioner som kan ställa till det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.