Jump to content
Annons

GAP Pre73 vs Presonus Studio Channel vs ?


Simon Andersson

Recommended Posts

Skulle behöva ha en DI till basen, men även nåt vettigt för sång/acke (som har mick och lajnas).

GAP Pre73'an har man ju hört att den ska vara helt ok, men jag känner att jag behöver en kompressor också. Sneglade därför på Presonus Studio Channel (som dessutom har en sån där "tube"-ratt som jag går loss på).

Anledningen till just dessa två alternativ är att de ligger på samma prislapp. Som sagt, DI (och gärna nån form av EQ) för bas, lite mer skjut till min lajnade acke och något lagom för sång (sång är ingen prio i min studio) är det jag söker.

I en duell, vilken vinner? Eller de kanske är skräp och jag borde köpa en Radial och en Chandler/Universal Audio/Neve/Whatever direkt? 😉

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Simon!

Såg du GS-testet av DI-boxar någon länkade på PB?

Personligen tycker jag Whirlwind Director stod sig bra mot radialboxarna som var med i testet. En sån i kombination med en Line Audio 2MP kan du nog hitta för runt 4000:-

Då har du två cleana mikrofonförstärkare med bra transientrespons och en schysst lajnbox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...