Jump to content
Annons

Billig MIDI synth?


flowlops (oregistrerad)

Recommended Posts

flowlops (oregistrerad)

Hej,

detta är mitt första inlägg så jag är inte hemma vid detta forum än.

Jag har lyssnat på Progressive House, Electro House och andra genre ett bra tag tillbaka, och nu skulle jag själv vilja testa detta. Men finns det billiga MIDI synth:ar man kan köpa som ändå funkar bra, det jag vill är att kunna koppla in den i datorn och senare när jag är bättre på att spela piano, börja göra musik i t.ex FL mm.

Om jag köper en MIDI synth, följer det med massor med effect ljud och demo låtar då? Vill helst inte ha det, eftersom jag vill sköta alla effekter och ljud i FL studio.

Tacksam för svar,

flowlops

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En Midi-synth är endast till för att spela de ljud du bygger i din dator.

Andra synthar med inbyggda ljud har ofta Midi-funktion men jag tror det billigaste är att köpa en renodlad Midi-Synth.

Vill du bara ha en enkel så kan du få en tvåoktavers med lite kontrollrattar för typ 1.500 kr.

Vill du ha en fullstorlek med vägda tangenter så att du kan "spela piano" kommer du få räkna med 5000 kr och uppåt. Gå till din lokala musikaffär eller kolla webshopen thomann. Räkna med att det landar runt 1000 - 1500 för en ekel variant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte med en MIDI-klaviatur.

Köper du däremot en synt eller keyboard så får du ett instrument som inte kräver att du kopplar till datorn. Har den MIDI-portar kan du koppla den till datorn också.

Link to comment
Dela på andra sajter

flowlops (oregistrerad)

Nej, och det är ingen "synth" synthesizer, den kan inte generera nåt ljud, tänk den som ett tangentbord, den ger bara input till datorn i form av Midi signaler

Okej, tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte med en MIDI-klaviatur.

Köper du däremot en synt eller keyboard så får du ett instrument som inte kräver att du kopplar till datorn. Har den MIDI-portar kan du koppla den till datorn också.

Eller ett USB-interface.

Edit/syftningsfel. Menar alltså att om den har ett sådant interface kan du koppla in den till datorn.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...