Jump to content
Annons

Hur långt kommer jag med M-Powered?


DannyDisorder

Recommended Posts

Tjena,

Har precis beställt ett Fast Track C600, med MP9.

Jag har aldrig tidigare använt Pro Tools, och ska bli spännande och se hur det är.

Tidigare använt Cubase och Studio One, sistnämnda kör jag nu och älskar det, men alltid velat testa PT - jag kräver inte så mycket, så kanske en nerbantad version av Pro Tools räcker för mig?

Jag spelar in sång och använder mig av Akai MPC, samt midikeyboard. Jag samplar 90% utanför datorn, från vinyl. Men kommer nog använda lite RTAS-instrument på datorn. Kommer inte ha jätte många spår, men vill ha en del effekter på varje kanal.

Hur långt kommer jag? Vad jag förstår så följer inte så mycket effekter med, sånt har jag redan och kan installera, dom som även är RTAS dvs.

Hur står sig ljudmotorn mot fullversionen av P10? Får jag ut samma kvalitét?

Och om jag gillar PT så kan jag alltid uppgradera från MP till 10, eller nästkommande versioner.

Redigerat av DannyDisorder
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du klarar dig galant med den mindre versionen. Ljudmässigt skiljer sig inte en daw, oavsett storlek på versioner. Det som skiljer är oftast hur mycket som följer med i form av mjukvarueffekter, antal inspelningsspår, mm.

Du nämner 90% sampling utanför datorn. Du behöver inte ens tänka på att uppgradera just nu. När du väl lär dig Pro Tools och hanterar programmet bra, det är då du kommer att känna OM du skulle behöva något mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...