Shattered Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Fan, dĂ„ har man haft inbrott i natt dĂ„. Blev bestulen pĂ„ precis alla mina studiogrejer förrutom datorn och monitorerna som stĂ„r hemma. Vet inte ens varför jag skriver detta inlĂ€gg. Söker vĂ€l sympati antar jag đ
Shadows Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Fan, dĂ„ har man haft inbrott i natt dĂ„.Blev bestulen pĂ„ precis alla mina studiogrejer förrutom datorn och monitorerna som stĂ„r hemma. Vet inte ens varför jag skriver detta inlĂ€gg. Söker vĂ€l sympati antar jag đ Det har du... sympati alltsĂ„
denton (oregistrerad) Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Inte kul. Hade sjĂ€lv inbrott i vĂ„ran replokal för nĂ„gra Ă„r sedan, 2 slutsteg, 1 delningsfilter, 4 compressorer, 2 reverb och 1 eq + en massa kablar blev deras byte. đ
Coffeemidget Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 smĂ€rta... Somliga snackar om vad man skulle göra me de som skrapa ens bil om man fick tag pĂ„ dem... Om nĂ„gon snodde mina instrument och studioutrustning eller ens andades pĂ„ mina prylar med fel idĂ© i Ă„tanke skulle jag //Censur//* med en rostig jĂ€rn stĂ„ng i en kĂ€llare i tre veckor.. Och efter det skulle jag //Censur//* dom med varje pryl de snott frĂ„n mig. *Vet inte hur mycket man fĂ„r beskriva utan att moderatorer blir stötta, fĂ„r vĂ€l hĂ„lla det rumsrent đđ
Ken KĂ€ngström Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Inte kul. Hade sjĂ€lv inbrott i vĂ„ran replokal för nĂ„gra Ă„r sedan, 2 slutsteg, 1 delningsfilter, 4 compressorer, 2 reverb och 1 eq + en massa kablar blev deras byte. đ Nu ska jag leka med mina 2 slutsteg, 1 delningsfilter, 4 compressorer, 2 reverb och 1 eq + en massa kablar đđ
Shattered Postat 7 mars 2005 TrÄdstartare Postat 7 mars 2005 Ja, fan va sur man blir. Blev av med en mixer, hÄrdvarukompressor mina trummickar, 10 xlr kablar, en stagebox, massa andra diverse kablar och en alesis d4. NÄt jag blev sÄ jÀkla hÀpen av var att dom hade orkat sno xlrkablarna och stageboxen, speciellt den senare iom att den gick igenom en vÀgg och igenom ett skrivbord. Dom hade dÀremot inte tagit mitt trumset (tack o lov) inte heller mina vic firth lurar. Jag blir sÄ jÀvla hÀpen varje gÄng hur inbrottjuvar saknar all sorts intelligens.
ViktorDenStore Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Fan, dĂ„ har man haft inbrott i natt dĂ„.Blev bestulen pĂ„ precis alla mina studiogrejer förrutom datorn och monitorerna som stĂ„r hemma. Vet inte ens varför jag skriver detta inlĂ€gg. Söker vĂ€l sympati antar jag đ Stackars dĂ€j đ
Procedomani Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 MĂ€rk grejjorna "Property Of Hells Angels"... đ± Synd. Lider med dig. Att folk inte kan lĂ„ta bli andras saker. đ± /H
ViktorDenStore Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 MĂ€rk grejjorna "Property Of Hells Angels"... đ đ±đ±đ± Haha, ja gör det för all del đ
punkrockdude Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 smĂ€rta... Somliga snackar om vad man skulle göra me de som skrapa ens bil om man fick tag pĂ„ dem... Om nĂ„gon snodde mina instrument och studioutrustning eller ens andades pĂ„ mina prylar med fel idĂ© i Ă„tanke skulle jag //Censur//* med en rostig jĂ€rn stĂ„ng i en kĂ€llare i tre veckor.. Och efter det skulle jag //Censur//* dom med varje pryl de snott frĂ„n mig. *Vet inte hur mycket man fĂ„r beskriva utan att moderatorer blir stötta, fĂ„r vĂ€l hĂ„lla det rumsrent đ±đ± HĂ„ller med dig helt och hĂ„llet.
Erik Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Lider med dig! Har sjÀlv blivit av med instrument för 20 000kr. Tar hÄrt pÄ en..
Stinkey (oregistrerad) Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Vissa brott borde var belaggda med dödsstraff, eller vÀrre!!
Shattered Postat 7 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 7 mars 2005 (redigerat) Hehe tack för svaren! Asbra idĂ© dĂ€r med hells angels alltsĂ„ đ± Om man inte skulle installera en sĂ„n dĂ€r sentry gun som dom har i Alien ocksĂ„. Redigerat 7 mars 2005 av Shattered
illvaesen Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Fyfan! ..jĂ€vligare kĂ€nsla Ă€n att bli av med studioprylarna fĂ„r man söka efter.. tur man bor i den norrlĂ€ndska skogen dĂ„.. och Ă€r vĂ€lbevĂ€pnad đ±
Shattered Postat 7 mars 2005 TrÄdstartare Postat 7 mars 2005 Ja, det tÀr pÄ mig nÄt fruktansvÀrt. Det kÀnns vÀrre nÀr dom enbart tog mina studiogrejer och inga andra grejer i kÀllaren. KÀnns sÄ personligt. Stod en fet stereo i kÀllaren ocksÄ, den plockade dom inte, inte heller nÄt pÄ mitt trummset. Hoppas jag fÄr tag pÄ dom, för dÄ ska jag pröva det dÀr med jÀrnröret.
tordA Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Stor Djup Sympati đ± Offentligt spöstraff, medeltiden var nog inte helt fel Ă€ndĂ„...
Vinyl Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 (redigerat) TrĂ„kigt att höra, Ă€r sjĂ€lv rĂ€dd för att det ska hĂ€nda mig jag har bara kunnat försĂ€kra för 40.000:- utanför hemmet och det var max pĂ„ lĂ€nsförsĂ€kringar men det rĂ€cker ej đź hur man Ă€n vrider och vĂ€nder sĂ„ kommer jag att förlora en massa. đź Edit: finns det nĂ„gon annan möjlighet för att försĂ€kra ?? Redigerat 7 mars 2005 av Peter12345
Shattered Postat 7 mars 2005 TrÄdstartare Postat 7 mars 2005 Jag förstÄr dig, jag trodde vÄran hemförsÀkring tÀckte det.. men icke sa nicke. Allt jag sparat till Àr lost.
Johan Royen Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Ja, fy faen... För en herrans massa Är sedan kom vi hem frÄn semestern bara för att upptÀcka att nÄgra puckon brutit sig in och snott videon (minns inte om de fick med sig nÄgot mer). KÀnns ju ivf jÀvligt betryggande att polisen Àr ute och haffar samhÀllsomstörtande piratkopierare istÀllet för att jaga vÄldtÀktsmÀn, mÀnniskosmugglare, rÄnare, inbrottstjuvar och rattfyllon. Hoppsan, nu lyckades jag göra politik av det ocksÄ... Hsh, all sympati för dig. Vi fÄr göra som norrlÀnningarna och starta ett medborgargarde för studioÀgare.
karl Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 blev av med grejor nÀr jag lasta i och ur bilen vid Fryshuset, rutorna smash:ade och en Ovation och en Roland D-50 lost...(Ok, det var nÄgra Är sedan)men ÀndÄ...Trygg Hansa vÀgrade,jag anmÀlde till AllmÀnna ReklamationsnÀmnden och det tog circus ett halvÄr men dom gav mig rÀtt vilket i sin tur inte behöver betyda nÄnting...men T H gick med pÄ att betala....FörsÀkringsbolagen brukar nÀstan alltid gÄ pÄ ARN:s beslut...
unbornichen Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 HÄll utkik efter dina grejer pÄ blocket, vendolin och sÄnna annonsstÀllen.
Shattered Postat 7 mars 2005 TrÄdstartare Postat 7 mars 2005 TÀnkte göra det, hittar jag dom, sÄ ska jag Àga dom.
wicked_s Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 (redigerat) Om man har grejorna i nĂ„gon replokal, eller nĂ„n annanstans utanför hemmet sĂ„ finns ju alltid risken. SjĂ€lv har jag mina prylar hemma, och med vĂ„ra hundar sĂ„ Ă€r det ingen risk att nĂ„gon gör inbrott hĂ€r. Har till och med hört pĂ„ avvĂ€gar att bygdens knarkare inte lĂ€ngre gör inbrott i andra hus som ligger i nĂ€rheten av vĂ„rat hus, pga vĂ„ra hundar, sĂ„ det Ă€r ett bra tips för er som inte Ă€r allergiska. đČ Redigerat 8 mars 2005 av wicked_s
Fredster Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 FörsĂ€kring Ă€r ett mĂ„ste nĂ€r man har mycket prylar! GodkĂ€nda lĂ„s samt larm Ă€r det enda som gĂ€ller ocksĂ„. Vi har haft tre eller fyra inborttsförsök men alla har misslyckats pga att vi har dubbla stĂ„ldörrar samt gallergrind efter det. Det kostar lite att installera allt men det Ă€r det GARANTERAT vĂ€rt! Jag lider dock med dig, aldrig kul att bli av med saker! đČ
Excubator (oregistrerad) Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 kÀnner med dig.. stackare! *kramar om* för jÀvligt att vissa mÀnniskor inte kan visa ngn som helst respekt för oss andra!
sounden Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Man kanske skall starta en sida dÀr man kan rapportera in sitt stöldgods. typ som annonsguiden fast tvÀrt-om. //S
VacUm Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Man kanske skall starta en sida dÀr man kan rapportera in sitt stöldgods.typ som annonsguiden fast tvÀrt-om. //S Bra idé. Grejen Àr vÀl lite att prylarna troligen försvinner ut ur landet ganska snabbt.
sounden Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Jo, möligt. Sen skulle man ha en funktion sÄ man blev notiferad om en liknande enhet dök upp pÄ ex, blocket. // S
trombonisten Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Varför inte börja hÀr och nu? Lista upp grejorna hÀr sÄ kan vi ju alla hjÀlpas Ät att hÄlla ett öga pÄ vad som dyker upp pÄ olika stÀllen. Inte för att jag tÀnkt fÀrdigt, tjuvarna kan ju mycket vÀl finnas hÀr pÄ forumet just nu, men jag kan i alla fall sÀga att jag kÀnner mig hyfsat Àrlig (och inte Àgnat mig Ät brott sen jag snodde en godis i affÀren för 30 Är sedan). Trombonisten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.