Jump to content
Annons

Roffe H säger hej


Roffe H

Recommended Posts

Hej musikvänner

Jag är 65 år och spelar alt- & tenorsax sedan 2002 och är i princip självlärd med stöd av en mentor (före detta jazzmusiker). Jag spelar mest covers på gamla jazzballader, jazzstandards (även en del en blues)samt jazzar upp de gamla svenska folkvisor jag får tag på. Självklart skulle jag var glad om jag fick kontakt med någon som har samma intresse (jag spelar bara som hobby). så jag sitter på min kammare och spelar in på Steinbergs Sequel och använder Band in a box (real tracks) som bakgrund. Så småningom kommer jag att lägga upp lite av det jag har gjort, men är väldigt osäker på vad man får lägga upp (eftersom det för det nästan alltid inte är eget material). Jag undrar därför om någon känner till spelreglerna? Jag har läst någonstans en tidsperiod på 50 eller 70 år, men gäller detta även om det inte är i kommersiellt syfte? Någon som vet, jag är tacksam för svar.

Roffe H

Redigerat av Roffe H
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, varmt välkommen Roffe!

Har du inga medmusiker alls? Du har en väldigt fin ton i saxarna, och tonen är väl allt.

Ang copyrigth osv, är det instrumentala varianter på gamla jazzstandards kan du väl skriva att det är dina egna kompositioner? Om du trycker in en viss ackordsföljd i Band-in-a-box-programmet så är det väl ingen som äger ackordsföljderna? Och det du sen blåser i saxen är väl ditt eget?

Är du kapabel att skicka och ta emot ljudfiler och peta in dem i DAW-program så är det säkert en och annan här i forumet som skulle vilja samarbeta och få sax lagda på diverse låtar... Jag själv fattar tyvärr inte sånt där alls, jag spelar in lite gammaldags med en 24-kanal digitalporta, håller på att förbättra min lilla studio nu, kanske kunde du komma förbi Ljusne (sex mil norr om Gävle) och spela in lite nån gång, om du nu inte bor alldeles för långt bort.

Sen är jag lite nyfniken på vad du haft för mick osv när du spelat in saxen?

MVH Håkan.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...