Jump to content
Annons

Sennheiser HD 600 + Apogee Duet


Samuli

Recommended Posts

Hej hade tänkt att köpa mig ett par Sennheiser HD 600, men efter läst en del verkar det som att man måste ha en hörlursförstärkare till dessa hörlurar, jag har ju ett Apogee Duet ljudkort borde inte det ha en hörlursförstärkare inbyggt som kan driva dessa lurar ???

MVH Samuli

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo det är hörlursförstärkare i duet så det ska inte vara några problem att använda.

Däremot har hörlurarna ingen separat kanal, så du använder samma volymkontroll för dina högtalare som hörlurar vilket ibland kan vara lite opraktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla hörlurar behöver hörlursförstärkare, men HD600 är lite mer tungdrivna. Det kanske är det du läst?

Jag kör mina HD600 i hörlursutgången på min Behringer-mixer, och det fungerar utmärkt. Däremot har jag provat, för många år sen, att köra dem i en vanlig bärbar CD-spelare, och det gick bra mkt sämre. Blir lätt att ljudet låter "sprucket".

Det handlar mao om hur mycket ditt ljudkort klarar av att driva...

Link to comment
Dela på andra sajter

och vad jag läste och förstod var då att man skulle kolla ngt med ohm och se att ljudkortets hörlursförstärkare hade matchande ohm värde med hörlurarna.

kunde läsa av att sennheiser hd 600 hade 600 i impedans, så då ska vad jag antar kortet ha minst samma eller lägre impedans värde för att kunna driva lurarna och ge dom den effekt dom behöver för att låta "korrekt"

är jag helt ute och cyklar ? och jag hittar inte ohm värdet ngnstans i ljudkortets manual :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

och vad jag läste och förstod var då att man skulle kolla ngt med ohm och se att ljudkortets hörlursförstärkare hade matchande ohm värde med hörlurarna.

kunde läsa av att sennheiser hd 600 hade 600 i impedans, så då ska vad jag antar kortet ha minst samma eller lägre impedans värde för att kunna driva lurarna och ge dom den effekt dom behöver för att låta "korrekt"

är jag helt ute och cyklar ? och jag hittar inte ohm värdet ngnstans i ljudkortets manual :-)

Detta är någonting jag också funderar kring just nu. Själv har jag ett Motu Audio Express-ljudkort och funderar på en tyngre öppen lur. Om det finns något sätt att typ "räkna" ut om ljudkortets hörlursförstärkare matchar hörluren i fråga, vore det grymt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hade tänkt att köpa mig ett par Sennheiser HD 600, men efter läst en del verkar det som att man måste ha en hörlursförstärkare till dessa hörlurar, jag har ju ett Apogee Duet ljudkort borde inte det ha en hörlursförstärkare inbyggt som kan driva dessa lurar ???

MVH Samuli

Bara att köra på med Apogee, jag kör mina HD 600 i Konnekt 6 TC. Har själv HD 600 lurar. Det är väl värda sitt pris 😉

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

och vad jag läste och förstod var då att man skulle kolla ngt med ohm och se att ljudkortets hörlursförstärkare hade matchande ohm värde med hörlurarna.

kunde läsa av att sennheiser hd 600 hade 600 i impedans, så då ska vad jag antar kortet ha minst samma eller lägre impedans värde för att kunna driva lurarna och ge dom den effekt dom behöver för att låta "korrekt"

är jag helt ute och cyklar ? och jag hittar inte ohm värdet ngnstans i ljudkortets manual :-)

Har de inte 300 i impedans??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...