Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag smÀller det pÄ allvar. Vad tror ni om Sveriges chanser? SjÀlv gillar jag lÄten, och om Loreen inte anvÀnder den dÀr drÀkten som fÄr henne att se ut som en sjungande soptipp, eller drar en axel ur led under de mest dramatiska dansavsnitten, tror jag att vi Àr i final.

Annons
Postat

Loreen vinner hela tjibbet.

Ja, precis som vi trodde att The Ark, Charlotte Perelli och Malena Ernman ocksĂ„ skulle göra 😛

(Anna Bergendahl 2010 var ett undantag, dÄ visste vi att vi hade skickat en dÄlig lÄt och inte skulle vinna.)

Postat

01 Serbia

Serbia.pngRTS Ćœeljko Joksimović

view participant profile Nije Ljubav Stvar

02 F.Y.R. Macedonia

FYR_Macedonia.pngMKRTV Kaliopi

view participant profile Crno I Belo

03 The Netherlands

Netherlands.pngTROS Joan Franka

view participant profile You And Me

04 Malta

Malta.pngPBM Kurt Calleja

view participant profile This Is The Night

05 Belarus

Belarus.pngBTRC Litesound

view participant profile We Are The Heroes

06 Portugal

Portugal.pngRTP Filipa Sousa

view participant profile Vida Minha

07 Ukraine

Ukraine.pngNTU Gaitana

view participant profile Be My Guest

08 Bulgaria

Bulgaria.pngBNT Sofi Marinova

view participant profile Love Unlimited

09 Slovenia

Slovenia.pngRTVSLO Eva Boto

view participant profile Verjamem

10 Croatia

Croatia.pngHRT Nina Badrić

view participant profile Nebo

11 Sweden

Sweden.pngSVT Loreen

view participant profile Euphoria

12 Georgia

Georgia.pngGPB Anri Jokhadze

view participant profile I'm A Joker

13 Turkey

Turkey.pngTRT Can Bonomo

view participant profile Love Me Back

14 Estonia

Estonia.pngERR Ott Lepland

view participant profile Kuula

15 Slovakia

Slovakia.pngSTV Max Jason Mai

view participant profile Don't Close Your Eyes

16 Norway

Norway.pngNRK Tooji

view participant profile Stay

17 Bosnia & Herzegovina

ba.pngBHRT Maya Sar

view participant profile Korake Ti Znam

18 Lithuania

Lithuania.pngLRT Donny Montell

view participant profile Love Is Blind

Postat

Hollands bidrag Àr bitvis skitdÄlig och bitvis skitbra. Vers och brygga Àr nÀstan lika irriterande som fjÀderhatten hon envisas med att ha pÄ sig, men refrÀngen Àr sÄ sjukt snygg i sin enkelhet. Börjar nÀstan grÄta av lycka nÀr jag hör den.

Den kommer ocksÄ gÄ vidare IMORGON.

http://www.youtube.com/watch?v=oiBaOceaaA0

Postat

Har redan missat en semifinal....sĂ„ jag missar nog #2 ocksĂ„; skall repa istĂ€llet. 🙂

Postat

Har redan missat en semifinal....sĂ„ jag missar nog #2 ocksĂ„; skall repa istĂ€llet. 🙂

TrÄkmÄns.

Postat

BÀttre startfÀlt idag, kommer nog heja lite pÄ estland ocksÄ som stÀller upp med en grymt bra röst som gör bÀsta balladen sedan stad i ljus.

Eller nja, inte riktigt, men nÀstan. Gillar den nog mest för att strÄkarna Àr snygga och breaket efter typ 1:30 lÄter lite som sigur ros.

Annars kÀnns det som ett ganska ovanligt Är dÄ jag faktiskt hoppas (och tror) att det ska gÄ bra för sveriges bidrag. Senast jag gillade lÄten vi skickat var nog... eeeh... fÄngad av en stormvind kanske? Fast dÄ var jag ju inte mer Àn 11 Är och saknade musiksmak, sÄ jag vet inte om jag vill rÀkna det.

Egentligen Àr det inte sÄ mycket lÄten jag gillar, det Àr mer hela paketet med loreens röst, nÀrvaro och dans. Hennes nya scenklÀder med de lÄnga fransarna tar bort lite av tydligheten i dansen, vilket Àr lite synd, men det blir nog bra ÀndÄ.

Postat (redigerat)

Riktigt snyggt stick och övergĂ„ng till sista refrĂ€ngen. Och ett runt vackert avslutande pĂ„ lĂ„ten Kuula - Estland. Bra röst lite sprucken och trög att komma upp i dom krystade regionerna, passar lĂ„ten. Hoppas det hĂ„ller live ocksĂ„. Ett farligt kort och faktiskt en lĂ„t som kan fĂ„ komma in och platsa i den "riktiga musikvĂ€rlden" 😉 DĂ„ jag tycker 95% av det som presenteras Ă€r korpfotboll!

Redigerat av ton-not
Postat

Sweden, zero points. La SuÚde zéro point.

😛

(Nej, nu ska jag inte vara sÄn bara för att jag inte gillar Melodifestivalen/ESC.)

Postat

Vad har de för ursÀkt för att inte tillÄta instrumentalmusik, förresten? Eftersom man ÀndÄ fÄr sjunga pÄ vilket sprÄk man vill nuförtiden kunde man ju lika gÀrna tillÄta musik helt utan text och sÄng.

Postat

funderar pĂ„ att dra tillbaks mitt uttalande om att jag tyckte semifinal 2 var bĂ€ttre Ă€n 1 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.