SadamJR Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Idag smÀller det pÄ allvar. Vad tror ni om Sveriges chanser? SjÀlv gillar jag lÄten, och om Loreen inte anvÀnder den dÀr drÀkten som fÄr henne att se ut som en sjungande soptipp, eller drar en axel ur led under de mest dramatiska dansavsnitten, tror jag att vi Àr i final.
Jetblack Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Loreen vinner hela tjibbet. Ja, precis som vi trodde att The Ark, Charlotte Perelli och Malena Ernman ocksĂ„ skulle göra đ (Anna Bergendahl 2010 var ett undantag, dĂ„ visste vi att vi hade skickat en dĂ„lig lĂ„t och inte skulle vinna.)
SadamJR Postat 23 maj 2012 TrĂ„dstartare Postat 23 maj 2012 01 Serbia RTS Ćœeljko JoksimoviÄ view participant profile Nije Ljubav Stvar 02 F.Y.R. Macedonia MKRTV Kaliopi view participant profile Crno I Belo 03 The Netherlands TROS Joan Franka view participant profile You And Me 04 Malta PBM Kurt Calleja view participant profile This Is The Night 05 Belarus BTRC Litesound view participant profile We Are The Heroes 06 Portugal RTP Filipa Sousa view participant profile Vida Minha 07 Ukraine NTU Gaitana view participant profile Be My Guest 08 Bulgaria BNT Sofi Marinova view participant profile Love Unlimited 09 Slovenia RTVSLO Eva Boto view participant profile Verjamem 10 Croatia HRT Nina BadriÄ view participant profile Nebo 11 Sweden SVT Loreen view participant profile Euphoria 12 Georgia GPB Anri Jokhadze view participant profile I'm A Joker 13 Turkey TRT Can Bonomo view participant profile Love Me Back 14 Estonia ERR Ott Lepland view participant profile Kuula 15 Slovakia STV Max Jason Mai view participant profile Don't Close Your Eyes 16 Norway NRK Tooji view participant profile Stay 17 Bosnia & Herzegovina BHRT Maya Sar view participant profile Korake Ti Znam 18 Lithuania LRT Donny Montell view participant profile Love Is Blind
Fidden Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Hollands bidrag Àr bitvis skitdÄlig och bitvis skitbra. Vers och brygga Àr nÀstan lika irriterande som fjÀderhatten hon envisas med att ha pÄ sig, men refrÀngen Àr sÄ sjukt snygg i sin enkelhet. Börjar nÀstan grÄta av lycka nÀr jag hör den. Den kommer ocksÄ gÄ vidare IMORGON. http://www.youtube.com/watch?v=oiBaOceaaA0
Dannesomfan Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 norge skickar eric saade och danny pÄ samma gÄng, trevligt!
Panzerfaust Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 För första gÄngen sen barnsben kommer jag kolla pÄ melodifestivalen med stort intresse. Gillar verkligen Loreen!
BluesBoy Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Har redan missat en semifinal....sĂ„ jag missar nog #2 ocksĂ„; skall repa istĂ€llet. đ
SadamJR Postat 24 maj 2012 TrĂ„dstartare Postat 24 maj 2012 Har redan missat en semifinal....sĂ„ jag missar nog #2 ocksĂ„; skall repa istĂ€llet. đ TrĂ„kmĂ„ns.
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 BÀttre startfÀlt idag, kommer nog heja lite pÄ estland ocksÄ som stÀller upp med en grymt bra röst som gör bÀsta balladen sedan stad i ljus. Eller nja, inte riktigt, men nÀstan. Gillar den nog mest för att strÄkarna Àr snygga och breaket efter typ 1:30 lÄter lite som sigur ros. Annars kÀnns det som ett ganska ovanligt Är dÄ jag faktiskt hoppas (och tror) att det ska gÄ bra för sveriges bidrag. Senast jag gillade lÄten vi skickat var nog... eeeh... fÄngad av en stormvind kanske? Fast dÄ var jag ju inte mer Àn 11 Är och saknade musiksmak, sÄ jag vet inte om jag vill rÀkna det. Egentligen Àr det inte sÄ mycket lÄten jag gillar, det Àr mer hela paketet med loreens röst, nÀrvaro och dans. Hennes nya scenklÀder med de lÄnga fransarna tar bort lite av tydligheten i dansen, vilket Àr lite synd, men det blir nog bra ÀndÄ.
ton-not Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 (redigerat) Riktigt snyggt stick och övergĂ„ng till sista refrĂ€ngen. Och ett runt vackert avslutande pĂ„ lĂ„ten Kuula - Estland. Bra röst lite sprucken och trög att komma upp i dom krystade regionerna, passar lĂ„ten. Hoppas det hĂ„ller live ocksĂ„. Ett farligt kort och faktiskt en lĂ„t som kan fĂ„ komma in och platsa i den "riktiga musikvĂ€rlden" đ DĂ„ jag tycker 95% av det som presenteras Ă€r korpfotboll! Redigerat 24 maj 2012 av ton-not
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 SVT har fortfarande en förkÀrlek för snedvriden stereobild...
Jetblack Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Sweden, zero points. La SuĂšde zĂ©ro point. đ (Nej, nu ska jag inte vara sĂ„n bara för att jag inte gillar Melodifestivalen/ESC.)
SadamJR Postat 24 maj 2012 TrÄdstartare Postat 24 maj 2012 Serbiens lÄt var riktigt bra, men de hade behövt ett par minuter till pÄ sig.
Jetblack Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Vad har de för ursÀkt för att inte tillÄta instrumentalmusik, förresten? Eftersom man ÀndÄ fÄr sjunga pÄ vilket sprÄk man vill nuförtiden kunde man ju lika gÀrna tillÄta musik helt utan text och sÄng.
SadamJR Postat 24 maj 2012 TrÄdstartare Postat 24 maj 2012 fyfan vad hollÀndskan sjöng surt... JÀpp.
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 funderar pĂ„ att dra tillbaks mitt uttalande om att jag tyckte semifinal 2 var bĂ€ttre Ă€n 1 đ
SadamJR Postat 24 maj 2012 TrÄdstartare Postat 24 maj 2012 Portugals lÄt var ett komplicerat bygge.
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Vad Àr det med dessa artisters tvÄngsmÀssiga leenden?
SadamJR Postat 24 maj 2012 TrÄdstartare Postat 24 maj 2012 Det vetefan, men konkurrens Àr inte sÄ hÄrd.
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Herregud vad bra hon gjorde det. Bra att de skippade fransarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.