Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

kollar 19" TFT skärmar....och vet inte riktigt vilken man ska köpa...

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LGL1915SS

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACAL1914MS

Vad skiljer dem åt egentligen...rent "Funktionellt"....betraktningsvinkeln skiljer sig lite, men hur märkbart är det egentligen?

Vad ska man tänka på annars?

De ska vara till en nyinköpt Apple G5.....

Edited by Mr Keys
Annons
Posted

Båda har 12ms vilket är snabbt. Ska du spela FPS-spel också så rekommenderar jag en skärm på 8ms. Annars räcker 12ms gott och väl.

Posted (edited)

Nä, den ska inte användas till spel över huvudtaget.....bara till musikskapande....så kraven borde ju inte vara speciellt höga. Bara jag ser vad jag gör på skärmen så är jag fan nöjd....gärna i några färger också....minst 16 typ! 😉🙂😱

Vad innebär analog ingång...? Innebär det att man använder en vanligt monitorkabel, precis som till vanliga crt-skärmar? Ingen USB anslutning till skämen med andra ord?

Edited by Mr Keys
Posted

Analog ingång innebär VGA, ja. Den digitala motsvarigheten heter DVI.

Jag hade tagit LG:n då Acer har lägre kvalitetskrav.

Posted

Jag har Apple G4, 5 st. I de tre som har M-box i konfigurationen så erfar vi inga problem. I de två som har Digi 001 i kofigurationen har vi problem med brum tidvis. Institutionsteknikerna har undersökt problematiken. När de bytte till dyrare skärmar för att testa, försvann problemen. Institutionsteknikerna menar på att det berodde på skärmningen av elektroniken och att denna är dåligt gjord på de lite billigare. Kolla detta noga och tillse att Du har öppet köp. Hoppas att det blir bra!