Jump to content
Annons

Nytt grymt band: "End of September", skivsläpp i maj. Tunga riff & starka melodier


Limpan

Recommended Posts

Tänkte bara tipsa om detta fenomenala band som har skivsläpp i maj.. finns en liten teaser på deras facebook-sida. Gå in och gilla om ni tycker om det! End of September heter bandet!

http://www.facebook.com/endofseptember

Stilen rör sig i metal-genren men egentligen ganska lugn musik, mer tung-gung än trashig metal. Starka melodier & köttiga gitarrer. Kanske man kan säga pop blandat med metal 🙂

Nice, men sen så är jag kanske lite partisk då det är min polare som startat bandet och är upphovsman till alla låtarna. Själv så kommer jag lira med dem under deras kommande release-turné, då de behövde en extra gitarrist. Håll öronen öppna för datumen på konserter som kommer dyka upp på facebook-sidan.

Tjo!

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sångerskan är i absolut världsklass!! Detta kommer gå fruktansvärt bra om de har rätt folk bakom sig.

Jag brukar skryta med att jag har rätt när jag gissar vilka som kommer gå långt.. jag tror på detta starkt trots att man bara hört teasern 😄

Ända att anmärka är väl att med detta material så hade man väl kunnat få nåt bolag med mer muskler att nappa? 😊

Grymt snyggt!

Redigerat av Bass
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hon e duktig, funkar riktigt bra i stilen.

Det där med skivbolaget så tror jag att denna typen av musik behöver ett skivbolag som sysslar med just den genren, och det kan nog vara svårt att hamna på ett major-bolag när man är inne på metal.

Men jag tror musiken ligger rätt i tiden också, så visst kan det finnas intresse för de större bolagen kan man tycka. Artister såsom Dead by April t.ex är ju ett sådant band som har fans både bland mainstream-pop-fansen och de som gillar lite tyngre grejer

Finns ett par låtar som helt klart man kan tänka sig höra på radion faktiskt, hoppas på potentiella hits så man får ut å lira mycket 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Du har rätt med att det ska vara folk som brinner för stilen och bandet. Det är grymt viktigt.

Jag har själv lite erfarenhet av mindre bolag som vill väldigt mycket men som kanske inte har kompetensen/kontakterna att verkligen göra materialet rättvisa. Men detta kommer nog gå bra!! (ska inte jinxa det haha)

Tror stenhårt på detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...