Jump to content
Annons

BFD eller DFH


jim

Recommended Posts

Hallå allesammans!

Sitter och funderar på om jag ska införskaffa mig på BFD eller DFH....Som vissa av er har hört på mina låtar så brister burkarna rejält. Har lyssnat lite på BFD och tycker de låter bra. Men jag har ingen aning hur DFH låter.

Har någon några erfarenheter om dessa två? Jag skriver POP/ROCK

Tack o Trevlig helg,

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Northan (oregistrerad)

Snor den här tråden med några frågor om mitt nyinförskaffade BFD.

Glad som jag var installerade jag hela rasket, tog fram det senaste projektet jag jobbar med och ger mig på att byta ut trummorna från Reason (som jag programmerat trummor i till nu...).

När jag fått till några takter var det dax för en provlyssning.

Aj då.. Det lät som om trummorna kommer från en annan planet. Som om de var inspelade live från nån stor arenakonsert och resten av musiken i ett relativt "torrt" rum.. Slängde på en massa reverb på resten av musiken och försökte minska det i BFD.. men det låter skit.

Inge tryck i kaggen, virveln låter konstigt och cymbalerna lite för "nära".

Hur gör ni? På med en massa EQ och kompressorer i efterhand?

och tar ni in trummorna på en stereokanal eller alla mickar för sig på olika kanaler?

Eller är det så att BFD inte är nåt för mig? 😉😛

Musiken är lite lugnare Rock/Pop, akustiska gitarrer o sång...

Link to comment
Dela på andra sajter

i bdf kan du ju mixa direktljudet med olika distans och överhängupptagningar. om du tycker att det är för mycket rumsklang så kan du ju minska det i bdf, alternativt i mixern, beroende på hur du har instansierat pluggen.

helt rena trumljud låter ofta ganska tunna. du kan ju prova med olika dynamikeffekter

det är stor skillnad på ljudet ifrån de olika trummorna. vissa är tunna andra feta.

Redigerat av Itzhak Skenström
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...