Jump to content
Annons

Vilka låtar brukar ni köra i musikaffären?


niwa

Recommended Posts

När ni testar instrument i butik vad brukar ni köra för intron eller låtar då? =)

Blev lite nyfiken och tyckte dessutom det var väldigt kul, när min sambo som jobbar på Rusta,

berättade att det ofta flera dagar i veckan kommer in kunder

och spelar Eric Claptons - Tears In Heaven på gitarr.

Kan den vara den vanligaste "testar" låten i butik....och varför?

Ni som jobbar i musikaffär vad brukar ni höra mest av?

Tyckte det här kunde vara en rolig-värdelöst-vetande undersökning =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Testar med random ackord för att känna hur halsen ligger i handen. Drar några blues skalor. Kopplar aldrig in gitarren i nån stärkare eftersom det är upplevelsen av instrumentet jag är ute efter.

Och som alltid, ju dyrare gitarr, ju mer självspelande är den. Skitkul! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar köra Cozy Powells "Dancin with the devil"...hinner tyvärr aldrig köra fillet klart innan dom slängt ut mig!? 😄😆

...Ser alltid till att hålla i stockarna så jag får ett par GRATIS!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köra den första långa tjutande tonen på Hendrix "Can You See Me", lika länge som han gör det på en live, "Isle of Wigth" kanske det är. Det ska vara så starkt att personalen tuppar av. Klarar inte gitarren det är den bara skit.

Helt rätt! 😆😄😛

Link to comment
Dela på andra sajter

BigChief (oregistrerad)

Jag brukar köra "smoke on the water" endast på e-strängen, skitlänge. Och så brukar jag ha ryggsäcken på golvet så ingen annan kommer förbi. Ni kanske har sett mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Random ackord. Allt för många verkar vilja försöka visa med hur bra dom lirar. Blir ju bara patetiskt.

Ja alla wankers som ska gå upp och ned på halsen och tittar sig omkring och vill att man ska se och lyssna och tro man ska bli impad. Brukar bara hånskratta åt dem. :rolleyes: Random, eget och två klassiker hos mig som ingen annan brukar köra: Come to the sabbath och 15 men and a bottle of rum, Mercyful Fate. Men det mest vanliga man brukar höra är introt till master of puppets. Tycker det händer nästan varje gång man går in i butik. Sen hörde jag på radion där de hade frågat i musikbutiker vilken låt som det spelas fel ackord och det var RHCP Under the bridge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köra "smoke on the water" endast på e-strängen, skitlänge. Och så brukar jag ha ryggsäcken på golvet så ingen annan kommer förbi. Ni kanske har sett mig...

...och antagligen även hört

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket sälla förstärkt. Alltid "Jailbreak" med Thin Lizzy. Det riffet läser av en gitarr på fyra takter 🙂

Pluggar jag in blir det egna legatolicks eller några kromatiska historier, mest för att göra en meningslös poäng ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

BigChief (oregistrerad)

Annars kan man man ju ösa på med ett svårt countrylick, och råkar man spela fel tar man bara upp gitarren, tittar längs halsen, skakar på huvudet och hänger muttrande tillbaks den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar direkt med en skrikande bend som får alla i butiken att undra vart fan dom kommit nånstans, sen brukar jag tona ned och försöka spela lite rytmer. Med ansiktsuttrycket, "Vad fan var det som hände?"

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir alltid ställd.. haha oftast spelar jag något eget som jag inte ens kommer ihåg hur man spelar när jag väl sitter där. Testar jag akustiska gitarrer så är det nästan alltid fade to black med metallica som dras igång, haha 🙂 Elgitarr så brukar det oftast vara parkway drive - carrion

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...