DannyDisorder Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 Sitter på en SP B1-mikrofon och ett ESI ESP1010e-ljudkort, samt Presonus Studio One. När jag aktiverar mikrofonen så hörs ett kraftigt brus men som sen lägger sig och allt låter som det ska, gör jag något fel?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 Nä phantom matningen kan te sig så i bland. Du ska koppla Mic sen kabel sen sätta på PH ok .. saker har krashat pg av PH sen koppla in Kabbel sen mic. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 som att äta bannan skala förs äta sedan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DannyDisorder Postat 3 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 3 februari 2012 Jaha, tack för informationen mannen. Grejjen är jag har alltid allt inkopplat, och sätter bara på PH i Kontrollpanelen för mitt ljudkort när jag ska spela in varje gång. Skadar jag nåt nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 svar Nej .. kan viserligen ta kål på micen . men inget vetenskapligt om jag säger så .. har skälv en dosa som sätter på allt ..att det blir en zuz å dus beror på att strömmen kommer in i micen sen av tar det ,, ingen fara ,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 menar bara att micen kan ta stryk om du har 48 matningen på sen kopplar in den ..marginell skilnad men kan ,,ok blir ett knäpp ljud pg av spänning ..mempranet pajar .. i micen .. har hät mig 2 grr under 20 år så det är ingen bigg deal ..kan hända bara .. så tuta lungt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 Det är säkert ingen fara, utan som Hemmpe är inne på, så brusar det troligen från att du startar fantommatningen tills den är uppe stabilt på 48V - och det kan ta olika lång tid beroende på ljudkort/preamp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 Som jag förstår det är det större risk att mikrofonen kan gå sönder om du kopplar in eller ur kabeln med fantommatningen är på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 Som jag förstår det är det större risk att mikrofonen kan gå sönder om du kopplar in eller ur kabeln med fantommatningen är på. Ja absolut - men även där är risken försvinnande liten, eftersom XLR-kontakterna (åtminstone de med hyfsad kvalitet) är så välkonstruerade, att kontakterna får kontakt samtidigt, nästan hur man än gör. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 svar ja .. eller att det blir mer påfrestande för micen om jag säger så .. alltså det är inte farligt.men kan vara så .fins inga garatier på det men bästa sättär att vara omtänksam om din produkt .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 februari 2012 Dela Postat 3 februari 2012 Helt klart! Better safe than sorry... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.