Jump to content
Annons

Inget ljud i Cubase 5


Tonny

Recommended Posts

Hej på er, jag behöver hjälp med att "återställa" något i cubase så jag kan höra musiken igen.....

Lång historia kort, Jag tänkte att man kanske kunde använda cubase compressor redan vid inspelning av sång och kollade på nätet, där såg jag att man skulle kunna lägga effekter på något som heter send, jag gick in på, add track, och sedan till Fx- Channel där kunde man välja effekter mm och så gjorde jag, men jag fick inget att fungera som jag tänkte mig.... Sen släckte jag ner datorn (igårkväll)..

Idag när jag som vanligt öppnade Cubase och valde att öppna mina 6st förinställda kanaler och kopierade in en mp3 låt för att lyssna (som jag brukar) så går det inte att "spela upp" för det finns inget ljud överhuvudtaget, strecket som rör sig från vänster till höger går som vanligt men det finns inget ljud, provade även att lägga låten på de andra spåren men resultatet var detsamma. Jag behöver hjälp med att återställa detta på någotvis..

Finns det någon som kan hjälpa mig med detta ??

Med vänliga hälsningar

Tonny

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ÅkeMackan (oregistrerad)

Har du kollat inställningarna i Devices? Så att inget har blivit ändrat med ljudkortet...

Vad jag förstod så hade du nu öppnat ett helt nytt projekt för att testa?

Kolla på varje kanal så dom skickar till rätt plats, alltså stereo out. Rör sig någon av staplarna alls, alltså på spåren eller mastern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ÅkeMackan..Tack för att du svarar 🙂

Jag har just nu kollat inställningarna i Devices, mycket riktigt efter lite provande fram och tillbaks med ljudkorts inställningarna så har jag nog hittat tillbaks till det som jag hade från början, nu kan jag höra ljud och jag kan spela in igen 🙂

Hade aldrig tänkt mig att det skulle ändras något sådant eftersom jag inta har varit där och ändrat något, jag blir lika glad varje gång som det funkar, livrädd för att ändra något så man inte kan använda Cubase, jag själv är helt novis när det gäller Cubase och inställningar.

Men nu verkar det funka igen, ett STORT TACK för din hjälp 🙂

Ha det bäst så länge

Tonny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...