Jump to content
Annons

Bättre sent än aldrig


Jonnie

Recommended Posts

Föga förvånande heter jag Jonnie, är 21 år gammal och bor i Göteborg tillsammans med min sambo sedan 2 år.

Pluggade musik under gymnasiet och startade upp min nuvarande, hittils enda, bandkonstellation 2007.

I skrivande stund har jag hållit till på detta eminenta forum sedan 2006.

Jag jobbar som säkerhetsvakt på diverse högriskområden, typ raffinaderier och kärnkraftverk osv. Där ser jag till att folk sköter sig 🙂

Eftersom branschen befinner sig mitt i lågsäsong har jag för tillfället inte mycket att göra. Därför har jag fått mycket tid över till att göra annat - börjat titta in här i ökad utsträckning bland annat.

Har varit besatt av musik och allt vad det innebär sedan 6-7 år tillbaka då jag började spela gitarr. Med åren har jag blivit nyfiken av mig och testat på lite olika instrument.

Nu har jag fått upp intresset för ukulele! Vi får se hur det går.

På senare tid har jag fått upp intresset av att skriva texter. Ni som håller till i chatt-tråden i Off-Topic avdelningen kanske sett mina katastrofala försök!

Jag är inget proffs på ljudteknik, men intresset väcktes under gymnasiet. Idag sitter jag med ett Apogee Duet, ett simpel MIDI-keyboard. Logic och Macbook Pro. Använder allas vår älskling SM57 när jag inte spelar in sång och akustisk gitarr - då kör jag AKG Perception 200. (Inte den mest ultimata, jag vet. Jag jobbar på det! 😄) Här är några av mina alster: http://www.midlightmusic.com Står för produktionen och låtskriveriet.

Vad ska man säga mer. Jag gör inte så mycket mer än att suga åt mig information om ljudteknik, äta, sova och göra musik. Jag försöker skaffa mig taxilegitimation så att jag kan köra in lite cash när jag inte har något jobb på säkerhetsföretaget jag jobbar på.

Utöver det försöker jag vara en bra sambo ... Hur nu det går vet jag inte, men hittils har hon inte klagat på att jag skriver medlemspresentationer 04.10 på natten. Om jag helt plötsligt skulle försvinna härifrån så vet ni varför!

Det var allt för stunden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...