Jump to content
Annons

Vart hittar jag rätt JJ-tubes till Engl e530?


Terror

Recommended Posts

jag har hört att JJ-tubes ska fungera fint fint i Engl e530, så jag tänkte iförskaffa mig sådana. Frågan är, vart köper jag dem? och hur vet jag vilka exakt jag ska ha? Prövade att googla och de kom ju upp hundratals olika storlekar och modeller. är lost in the tube jungle. Någon vänlig själ som vet svaret på min fråga? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ECC83 S verkar det som om det ska vara.. Finns bl.a på http://www.thomann.d...ehre_ecc83s.htm En som bytt rör i sin Engl tycker så här http://audiozone.dk/...filer/tubes.htm

tack så hemskt mycket!

Vet du hur många som sitter i Engl e530? Jag ser två (det finns två "lufthål").

är det lätt att byta själv eller bör en expert göra det?

Vet du om det är exakt dem (du länkade till på Thomann) jag ska ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag hade min ENGL Powerball så köpte jag mina JJ-rör från Tube-town. Funkade riktigt bra!

kan du vara vänlig att länka till dem du köpte så jag inte köper fel?

Vet du hur många som sitter i Engl e530? Jag ser två (det finns två "lufthål").

är det lätt att byta själv eller bör en expert göra det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid en snabb googling verkar någon ha satt i ett par ECC83 S i sin e530. Länk till sidan hittar du här. Och länk till rören på Tube-town hittar du här.

Tack så hemskt mycket! Man vill ju inte sätta i fel.

Kan jag sätta in dem själv eller ska jag lämna in den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är också en bra fråga. Jag bytte mina förstegsrör själv. Men återigen, vet inte alls hur det funkar i e530:n. Vågar inte ge några direkta tips. är du osäker så lämna in den om du har möjlighet. Det kan vara väldigt farligt att pilla inuti om man inte kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är också en bra fråga. Jag bytte mina förstegsrör själv. Men återigen, vet inte alls hur det funkar i e530:n. Vågar inte ge några direkta tips. är du osäker så lämna in den om du har möjlighet. Det kan vara väldigt farligt att pilla inuti om man inte kan.

Skäms på mig, jag som snart är klar med min elektrikerutbildning ^^

Nu är rören beställda iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte du JJ? I så fall, vilken modell exakt så jag inte köper fel.

På rekommendation köpte jag ECC803S istället för ECC083 eller 12AX7. Men det var till en Vox.

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Skäms på mig, jag som snart är klar med min elektrikerutbildning ^^

Nu är rören beställda iaf!

Okay kul! Men som sagt, skyll inte på mig ifall det är fel rör eller om du kan pilla i dem själv. Bara gav lite tips 🙂 Lycka till i vilket fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...