Jump to content
Annons

Alternativ till Audiophile 2496?


Mr. Math

Recommended Posts

Jag har fått problem med mitt m-audio audiophile 2496 i win7 x64, m-audio verkar inte särskilt pigga på att fixa bra drivisar till sina (eller åtminstone det här) kort till detta OS.

Vad kan jag tänka behöva istället? Min övriga utrustning är ju egentligen en mixer där jag kan koppla in monitorerna (Mackie HR624) och mick (xlr och fantommatning). Finns det något externt ljudkort som täcker mina behov tro? Med inbyggd mic in och möjlighet att koppla in monitorerna (xlr helst antar jag, eftersom jag antar att det är det bästa uttaget monitorerna har?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag sitter på ett Steinberg MI4 köpt för 6 år sedan och det funkar bra, men det har inte xlr utgång till monitorerna. Jag märker inte av att xlr saknas på monitorutgången. Det fungerar bra utan det hos mig till mina Adam A7 monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt problem är inte att det inte fungerar, jag har ljud. Men det uppstår pops och clicks i ljudet, vilket är sinnessjukt störande och oacceptabelt. Jag har tidigare läst att det hjälper att gå in i grafikkort-inställningar och ändra från (eller det kanske var till) performance mode. Jag har absolut ingen förståelse för hur detta skulle korrelera med funktionen för ljudet i datorn, men jag har testat och det blir faktistk bättre...men störningarna i ljudet finns fortfarande kvar i viss mängd. Finns det några andra totalt oväntade inställningar man kan göra i datorn för att få bort clicksen? Typ "avinstallera MS-röj, rutnätet i spelet gör att ljudkortets prestanda minskar med 40%" eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Update: Det var något med power inställningarna...det hade lagt sig på "balanced", jag provade att ändra till "high performance", och hittills verkar det fungera bra iaf. Så bra, jag kanske sparade en tusenlapp där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...