Jump to content
Annons

skrivit en låt, behöver er hjälp!


baloo (oregistrerad)

Recommended Posts

baloo (oregistrerad)

###man kan säga att jag har "laggtr ned" den här tråden... låten jag la upp är inte alls tillräkligt utveklad för att folk ska kunna komma med feedback och ideér.

här kan ni läsa den iaf:

---------------------------

tjenare gott folk!

 

nybörjaren/jag har just spelat in en av mina första "hela låtar" 😎 som jag har skrivit... *aaww..*

 

problemet är att jag bara har skrivit själva "kompet" (en bunnt med massa akord som spelas på en distad gitarr i tuggande åttondelar... dom matas bara på utan vidare ryhtm 😄 ....)

 

Så jag skulle behöva er tappra studio forum medlemmars hjälp som kanske har lust och lalla lite med den 😄 .. kanske lägga till någon skön bas gång.. ett par trummor... ja, gör vad ni vill med den! och lägg upp den den.. vore kul o höra på vilket sett folk vill spela den på... kom gärna med kommentarer, kritik o ideér på struktur och vad man kan göra med den o.s.v... vill lära mig det här med låtskriveri!!

 

vet att låten kanske inte är så mkt för världen.. aja... tack på förhand för hjälpen iaf! 😄

 

länk till låten

Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Länken fungerar bra...

I övrigt känns det som om du borde försöka få lite mer sväng i kompet, och inte bara mata på. För min del hade det underlättat om du lagt på någon form av sång också, även om du bara sjunger samma mening om och om igen så länge. Och skapar två ljudfiler, en med sång och en utan. Åtminstone hade jag haft lättare att veta vart du vill då, men samtidigt så tror jag inte att det är riktigt min stil så jag vet inte... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)
addic59 Postat den 21 February 2005, 22:00

  Är du kär i sus?

jacobr Postat den 21 February 2005, 22:34

  ett tips skippa alla sus, låter så skumt och orent på nått sätt. 

diggar juh sus:en! jo.. är nog lite kär i sus... 😉 aja.. ska pröva o spela in en version utan dom...

angående svänget... som jag beskrev e det bara en rad akord i tuggande åttondelar... hur får man sväng i det? finns det ngn musikteori ang detta?

ungefär som det finns akord mönster t.ex.: I,IV,V..

Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)
Jonte Postat den 21 February 2005, 22:32

För min del hade det underlättat om du lagt på någon form av sång också, även om du bara sjunger samma mening om och om igen så länge. Och skapar två ljudfiler, en med sång och en utan. Åtminstone hade jag haft lättare att veta vart du vill då

har tyvärr ingen mick för tillfället... 😉

men om ngn känner för att lägga sång till eller änvända detta "komp" eller bara akorden till en skriven låt text för att senare lägga upp, gör gärna det, blir spännande att höra folks tolkning (lite av meningen bakom denna tråd och sen så hjälp så klart!)

Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)
🙂 humm... jag har nog kommit till insikt om att denna tråd kanske inte var så intresannt för allmänheten.. 😉 prova kan man ju alltid.. 😄 Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

angående svänget... som jag beskrev e det bara en rad akord i tuggande åttondelar... hur får man sväng i det?

det är just det att det bara är åttondeler om och om och om igen som göra att det blir lite brist på sväng... du skulle dock eventuellt kunna behålla alla åttondelarna om du mutade(översättning??) ackorden (eller delar av akorden) vid väl utvalda tillfällen lite här och var..eller slå olika hårt på något rytmiskt sätt.. ge det hela lite rytm..

Redigerat av Kiefz
Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)
det är just det att det bara är åttondeler om och om och om igen som göra att det blir lite brist på sväng... du skulle dock eventuellt kunna behålla alla åttondelarna om du mutade(översättning??) ackorden (eller delar av akorden) vid väl utvalda tillfällen lite här och var..eller slå olika hårt på något rytmiskt sätt.. ge det hela lite rytm..

jo.. muta skulla jag kunna ösa på me ganska mkt här o var.. hum.. aja.. numåste jag sova.. 🙂 få ta tag i den här låten imron.. 😉

Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...