Jump to content
Annons

Spelkonsol


Mr Keys

Recommended Posts

Okej att GC har sina nackdelar som att man inte kan kolla på DVD på den, man kan inte så vitt jag vet chippa den, eller köra "mediaportal" på den, men det har man ju DVD spelare och HTPC för!  😄

Men man kan för en billig peng (~200pix) köpa en liten skiva som gör att man sedan kan spela amerikanska och japanska spel... (Hittade ett amerikanskt "Zelda-The Wind Waker" för 99:- begagnat för ett tag sedan... 😛)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Harman (oregistrerad)

Själv har jag GC och ångrar inte ett enda spel av dem 10 jag köpt. Kanonbra spel och finns många mer spel.

Fast om du gillar racing så är inte GC något alternativ men är det äventyr som du gillar så är GC perfekt.

Grafik är inte viktigast när man väljer konsoll utan spelen.

Blir det GC så får du inte missa Metroid Prime. Ett av dom absolut bästa spelen jag spelat. Bättre än Zelda Ocarina Of Time till N64.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Själv har jag GC och ångrar inte ett enda spel av dem 10 jag köpt. Kanonbra spel och finns många mer spel.

Fast om du gillar racing så är inte GC något alternativ men är det äventyr som du gillar så är GC perfekt.

Grafik är inte viktigast när man väljer konsoll utan spelen.

Blir det GC så får du inte missa Metroid Prime. Ett av dom absolut bästa spelen jag spelat. Bättre än Zelda Ocarina Of Time till N64.

Amen brother! 😄 (Fast OoT är fortfarande litet utav en helig ko för mig)

Jag hoppas att du har sett det nya Zelda som släpps i Japan i slutet av 2005. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag GC och ångrar inte ett enda spel av dem 10 jag köpt. Kanonbra spel och finns många mer spel.

Fast om du gillar racing så är inte GC något alternativ men är det äventyr som du gillar så är GC perfekt.

Grafik är inte viktigast när man väljer konsoll utan spelen.

Blir det GC så får du inte missa Metroid Prime. Ett av dom absolut bästa spelen jag spelat. Bättre än Zelda Ocarina Of Time till N64.

Amen brother! 🙂 (Fast OoT är fortfarande litet utav en helig ko för mig)

Ni har väl inte missat den där "bonusdisken" med alla gamla Zelda-spel, bland annat Ocarina of Time... 🙂

Och även om jag nu kanske inte är nån "racingmänniska" så tycker jag ju faktiskt att det åtminstone finns ett riktigt härligt racingspel till Kuben: F-Zero GX!

-Det släpptes dessutom som "Players choice" för ett tag sedan så det är rätt så billigt också... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans. Blev sugen på att köpa en PSP, och då ska man ju helst ha en PS2 snarare än Xbox (för att köra multiplayer däremellan).

Men Xbox vill man ju ändå ha. Gärna mer än en så man kan spela MP mellan dessa oxå.

Fan, fan, fan... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Harman (oregistrerad)
Själv har jag GC och ångrar inte ett enda spel av dem 10 jag köpt. Kanonbra spel och finns många mer spel.

Fast om du gillar racing så är inte GC något alternativ men är det äventyr som du gillar så är GC perfekt.

Grafik är inte viktigast när man väljer konsoll utan spelen.

Blir det GC så får du inte missa Metroid Prime. Ett av dom absolut bästa spelen jag spelat. Bättre än Zelda Ocarina Of Time till N64.

Amen brother! 🙂 (Fast OoT är fortfarande litet utav en helig ko för mig)

Ni har väl inte missat den där "bonusdisken" med alla gamla Zelda-spel, bland annat Ocarina of Time... 🙂

Och även om jag nu kanske inte är nån "racingmänniska" så tycker jag ju faktiskt att det åtminstone finns ett riktigt härligt racingspel till Kuben: F-Zero GX!

-Det släpptes dessutom som "Players choice" för ett tag sedan så det är rätt så billigt också... 😎

Har den Zelda samlingen till GC. Fick den för 128 kr om man gick med i club nintendo. Visst F-Zero GX är ett kanonspel med bra utmaning.

Kolla även in Ikaruga. Svårt att få tag i men finns nu på webhallen. Ett shoot em up spel som är sjukt svårt och kul. Det är bara fem banor och jag har inte klarat det än men nästan.

Kul för den som gillar utmaning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ändå tänkt chippa sin konsoll är ett xbox att föredra eftersom man kan lägga över såväl film, musik och spel på hårdisken.

2 x 400gb tar inte slut i första taget, men en 200gb duger väl det me 😛

Sämst med en box är dock bristen på "partyspel" såsom mariokart och marioparty 😏

men att spela gamla nes och snes-spelen på en dosa som inte ger en skavsår efter 10minuter är guld värt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare.

Jag jobbade på siba i 2,5 år ... och har vart med utvecklingen på just detta.

om du vill ha världens mest populära console, så är det numera XBOX, ... som går om PS2 .. just för att det finns så mkt möjligheter.

XBOX:

* Chippa, sätt i större hd, ladda hem spel på internet, föra över dom till xboxet, spela.

* Vid chippning ingår ftp-klient (du kan ha xboxen som en ftp-server), telnet klient och du kan även ha den ingå i ditt hemmanätverk. (bara sätta ip på den)

* Sitter ett riktigt grafikkort i dom, och en riktig processor (ps2 är bara olika chipsets).

* Bättre grafik än PS2

* Alla nya spel, storspel kommer både till Xbox och Ps2:an.

* NES . Du kan loada in en "NES=Nintendo emulator tex" . och ta hem alla 8 bitars spel, så som super mario bros , metroid, ja .. va fan som helst .

Funkar nog även med dom andra skitconsollerna, såsom nintendo64 osv.

-----------

PS2:

* Chippa?, visst du kan chippa denna consol oxo, men då måste du loada dig med dvd-r skivor, eftersom du inte kan plugga i nån hd till den, innebär att tar du hem ett spel på internet, så måste du bränna ner den på skiva.

* Fördel med den nya consollen är möjligtvis storleken (70% mindre än den vanliga PS2an), och sen har dom lagt till en TP ingång, nätverksanslutning.

Så man ska kunna lira online spel.

* Du kan köra PS1 spel i 2:an om det är nåt roligt.. vet ja inte 😳

Seriöst.. köp INTE PS2 !!!

Du ger 1200 för ett xbox, 500 för en 120gb hd, 500 för chip.

Så har du en komplett xbox, med regionsfri dvdspelare, en ruskigt bra 'mediaspelare' som spelar ALLA format, även divx, avi, vcd, svcd, dvd+-r.

Den tar även *.jpg,*.gif osv osv o.. den PRECIS lika många format som du kan se i din dator klarar xboxen av .

Så.. lycka till 🙂

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu kanske jag låter som en nintendo-fanboy här, men jag köper inte riktigt det där att XBOX ska va så överlägset...

Jag menar, de allra flesta har väl ändå redan DVD-spelare och dator, så varför betala extra för nåt som man redan har...?? Jag köpte ett tv-spel för att jag ville ha nåt att spela tv-spel på, inte för att titta på film eller lyssna på musik!

Och att alla nya "storspel" kommer till Xbox är väl ändå en rejäl överdrift. Resident Evil 4? Metroid Prime: Echoes? Zelda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den Zelda samlingen till GC. Fick den för 128 kr om man gick med i club nintendo. Visst F-Zero GX är ett kanonspel med bra utmaning.

Jo, jag med. Fick en ny räkning från nintendoklubben igår, och nu skulle man få en Pokemon-DVD istället.... -Känns inte riktigt lika lockande... 🙁

F-Zero GX....utmaning...? Ja, jag är ju som sagt inte nån racingmänniska, men de lite mer avancerade banorna är hur jävla svåra som helst. Tror inte ens att jag lyckats ta mig i mål på nån bana som är svårare än nivå 4... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha världens mest populära console, så är det numera XBOX, ... som går om PS2 .. just för att det finns så mkt möjligheter.

Heh, jobbat på Siba? Duktig på säljsnack? Xbox är inte i närheten så stor som PS2 är och kommer under sin livstid inte att gå om den försäljningsmässigt. Här är totalt antal sålda konsoller i slutet av 2004:

Worldwide Hardware Sales:

PlayStation 2 - 81.39 million

Xbox - 19.9 million

GameCube - 18.03 million

Game Boy Advance - 65.74 million

Nintendo DS - 2.84 million

Sony PSP - 0.51 million

N-Gage - 1.3 million

PSone - 101.73 million

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

Mitt strå till stacken är lätt XBox just p.g.a chippnings-, HD-, och media center möjligheterna.

MEN!

Mitt förslag är att vänta till lite senare i höst/vinter när XBox 2 kommer att släppas! Vad jag hört så ska den vara fullt bakåtkompatibel (hur i helskotta de nu ska lyckas med det..! 🙁 ) så det kommer inte vara några problem att spela alla älskade Hawk-spel. 😛

B

Link to comment
Dela på andra sajter

Harman (oregistrerad)
Har den Zelda samlingen till GC. Fick den för 128 kr om man gick med i club nintendo. Visst F-Zero GX är ett kanonspel med bra utmaning.

Jo, jag med. Fick en ny räkning från nintendoklubben igår, och nu skulle man få en Pokemon-DVD istället.... -Känns inte riktigt lika lockande... 😉

F-Zero GX....utmaning...? Ja, jag är ju som sagt inte nån racingmänniska, men de lite mer avancerade banorna är hur jävla svåra som helst. Tror inte ens att jag lyckats ta mig i mål på nån bana som är svårare än nivå 4... 🙂

Ok. Själv har jag alla fyra cuper och kör nu på master. Har två cuper kvar på master innan jag klarat spelet och det är inte lätt. Man får ju bara ett extraliv också men jag gillar utmaning.

trancer> Man väljer inte en konsoll för prestandans skull utan vilka spel som konsollen har att erbjuda och köper därefter. Vad är det annars för skoj om man köpt ett Xbox för prestandans skull men inte gillar spelen?

Jag köpte ett GC för jag tyckte den hade mest spel som tilltalade mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
trancer> Man väljer inte en konsoll för prestandans skull utan vilka spel som konsollen har att erbjuda och köper därefter. Vad är det annars för skoj om man köpt ett Xbox för prestandans skull men inte gillar spelen?

Så sant som det var sagt! 😛

Det är ganska kul att Microsofts burk blivit piraternas favorit samtidigt som företaget har strikta regler på sina egna produkter om olaga kopiering osv.

Det där om att Xbox går om PS2 gör den nog bara på Siba. PS2 är fortfarande störst. Det ser dessutom ut att hålla i sig när nästa generation konsoler släpps.

Själv sitter jag med två Zelda Collection, varav ett insplastat.

Det nya ska definitivt också inhandlas!

Z_30.jpg

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...