Willarsiam Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Hej! Jag har problem med "digitalt brus" från min mixer. Så fort strömkabeln är i (mixern är då inte påslagen) och ljudkortet (duet) är kopplat till mixern får jag "digitalt brus" nån som vet vad man kan göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Vad är digitalt brus? Är det lika sen när du slår på mixern? Om jag har en kondingmick ansluten till min porta eller min mickpreamp utan att ha fantommatningen påslagen blir det ett j-a obehagligt oväsen om jag inte mutar den kanalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Testa att koppla in dig i jordat elurtag istället. Är det en bärbar dator så kan det också hjälpa att köra på batteridrift istället för nätdrift, eftersom nätdelarna kan vara ganska "skitiga" och lämna störningar ut mot elnätet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 Jag hörde nyss att den röda diodlampan på strömbrytaren som många skarvuttag har nuförtiden kan störa digital ljudutrustning enormt i vissa fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik71 Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 (redigerat) Testa att koppla in dig i jordat elurtag istället. Är det en bärbar dator så kan det också hjälpa att köra på batteridrift istället för nätdrift, eftersom nätdelarna kan vara ganska "skitiga" och lämna störningar ut mot elnätet... När jag kör bärbar dator via mixer blir det störningar om jag kör dator på nätdrift/laddning. För att kringgå störningarna använder jag jordloop isolator på signalen. Redigerat 18 november 2011 av Fredrik71 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Willarsiam Postat 18 november 2011 Trådstartare Dela Postat 18 november 2011 Ska testa det ni tipsar om, bruset är detsamma även om datorn går på batteridrift! Mest när jag kör " guitaramp pro" i logic. Jag återkommer med resultat 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik71 Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 Det kan bli brus som tex om ljudkortet är kopplat till en mixer som är avstängd pga att det blir en annan typ av förstärkning och jordslingor från kretsen som inte är strömsatt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Willarsiam Postat 19 november 2011 Trådstartare Dela Postat 19 november 2011 Var hittar jag en jordloop isolator? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Willarsiam Postat 27 november 2011 Trådstartare Dela Postat 27 november 2011 Hej, tack för era svar! Det räckte att jag kopplade in en förlängningskabel från ett annat rum så försvann " det digitala bruset" så mackien var det inget fel på ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.