Jump to content
Annons

Hur mycket trim i vintage amproom?


Nikk Dust

Recommended Posts

Annons

du kanske har för låg output i gitarren = justera mikrofonerna så dom kommer närmare strängarna (som jag hoppas är hyfsat nyligen utbytta, annars kan det låta riktigt trist, och overdriven blir bara en enda mufflad gegga).

Annars är det bara att ratta vidare, jag gillar den fenderstärkaren som är i mitten av dom tre. Dra upp bass/mid/treble på max bara, och flytta micken nära stärken så borde det hända saker.

I annat fall får du kolla manualen. Har du ingen manual kan det vara så att du har en dålig crack 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

du kanske har för låg output i gitarren = justera mikrofonerna så dom kommer närmare strängarna (som jag hoppas är hyfsat nyligen utbytta, annars kan det låta riktigt trist, och overdriven blir bara en enda mufflad gegga).

Annars är det bara att ratta vidare, jag gillar den fenderstärkaren som är i mitten av dom tre. Dra upp bass/mid/treble på max bara, och flytta micken nära stärken så borde det hända saker.

I annat fall får du kolla manualen. Har du ingen manual kan det vara så att du har en dålig crack 😄

haha, dålig crack...

Manualen sa mig inte mycket om detta...

Men jag testade med sonalksis free-g, och fick bättre signal enligt mig då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket "trim"skall man ha? Allstå signalen från gitarren, behöver man ha den på en särskild nivå? Innan amp-pluggen så att säga...

mvh/Niklas

Det är som på en vanlig stärkare fast där justerar du input volymen på gitarren istället.

Jag brukar låta peakarna stå "i mitten" där man spelar in (alltså att volymen är mellan hög och låg). Se till att det inte slår över! Använd high-z om gitarren har passiva mickar, annars slår du av high-z.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...