Jump to content
Annons

varför?!


Piffen

Recommended Posts

hej..

upptäckte för en stund sen att mina monitorer återger olika mycket av olika saker.. den vänstra återger mer bas, medan den högra återger mer diskant..

vad i hela friden kan det här bero på? är det kanske mina öron som är katastrofalt dåliga.. 😆 jag har ett par tapco s5, ett audiophile 2496, och använder reason...

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Står den ena närmare ett hörn eller närmare en vägg än den andra, så har du förklaringen där... 😆

...till bashöjningen i alla fall...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

jo.. visst jag vet det där.. men näää. det torde inte vara felet här.. och som sagt det skiljer ju i diskant och så också, om det inte är mina öron som luras.. men för tusan.. kanske skulle göra ett litet test å ställa dem på samma position och lyssna noga.. det kanske är olika material i väggarna eller nått 😆

tack oavsett ..// smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

hum.. jo. det ligger nog något i det.. funderade på det själv en stund.. kan ju alltid hoppas att det hela ligger i att jag är en obotlig klant.. 😎

det lustiga är att när jag lyssnade på en vanlig låt och "kände efter" då märker jag ingen skillnad.. det är bara de grejer jag spelar i reason.. suck.. och nej. det kan vara i mono och ligga helt i mitten och jag upplever det ändå som att det är mer bas i vänster.. om jag panorer t ex en kick mellan höger och vänster är det en enorm skillnad dem emellan.. jaha.. det här är ju riktigt intressant. 😎

tack iaf//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...