Jump to content
Annons

Native Instruments Abbey Road 60's Drums


DigRules

Recommended Posts

Funderar på att slå till på Native Instruments Abbey Road 60's Drums pluggen, den låter ju så väldigt bra att jag inte kan hålla mig längre snart.

Har dock lite funderingar angående Free Kontakt 5 Player, som man kan använda om man inte har den fullständiga versionen:

Enligt hemsidan så krävs det att man har Win7 men på min XP(SP3) dator så installerades den utan gnäll och verkar fungera korrekt.

Är det någon som har en XP dator och kör denna plugg med gratisvarianten av Kontakt 5 Player? Funkar det bra eller är det något som krånglar?

Dessutom, är det några funktioner man missar när man kör gratisvarianten istället för den fullständiga Kontakt 5 Player när det gäller Abbey Road 60's Drums?

Skickade ett mejl till Native Instruments i helgen men man vet ju inte hur länge det tar innan de svarar så jag provar här under tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så vitt jag vet ska du kunna spela upp alla samplingsbibliotek för Kontakt med gratisvarianten, du kan dock inte göra några djupgående förändringar, som keyzones och dylikt.

Är dock inte helt hundra på det, har fullversionen av Kontakt och har inte testat Kontakt player.

Link to comment
Dela på andra sajter

Recorded using sophisticated engineering techniques and exclusive vintage gear, Abbey Road 60s Drums provides a versatile arsenal of classic drum sounds with "absolute tonal authenticity, supreme playability and immense sonic flexibility". For use in the free Kontakt Player and the Kontakt 4 sampler, it provides a unique resource for typical Sixties sound aesthetics as well as for modern pop, rock and urban music styles.

// KVR Audio

Det ska gå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...