Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Håller med killis! Tycker Ableton Live är lättare och överskådligare än vanliga DAWs. Tycker inte jag. Testade det en gång och det var helt sepe jobbigt att fatta ju. 😛 Som ingenjör? Skulle inte tro det! Inte vet väl jag, syftade mest på pengarna o brudarna. 😛 Men DIn tid däremot, är redan kommen! MOUAHAHAHAHA 😆 ....eller nej ja xD Men så jävla kul för dig då 😏 😛🥰 Ja, tänk för att det är det. 😠 🥰 Från och med idag sitter jag ensam på kontoret, i tre veckor. Hoppas det inte uppstår för många problem. xD Jag e också typ själv på kontoret. Lite jobbigt när man behöver hjälp. Så nu måste man ta egna beslut, och eventuella konsekvenser. xD Jag brukar köra EQ -> komp -> de-esser. Delay och reverb kör jag på separata bussar/AUX:ar Du har inte lust att dra en sammanfattning över hur man rattar kompressor på sång? Hade varit sweet. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Snacka om monsterinlägg det blev. xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Du har inte lust att dra en sammanfattning över hur man rattar kompressor på sång? Hade varit sweet. 😛 Man rattar tills det låter bra 😑😱😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 [...] Du har inte lust att dra en sammanfattning över hur man rattar kompressor på sång? Hade varit sweet. 😛 Näää 😊 Jag har ingen koll alls. Det låter ju alltid skit om mina sångspår...så jag rattar nog åt helvete 😛 Du kan va! 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 En sånhär är enkel och bra på sång. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Vad fattar ni inte med Ableton? Det finns en loopvy men den använder man bara om man är dum. Sen finns det en arrangement view som är precis som i alla andra DAWs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Näää 😊 Jag har ingen koll alls. Det låter ju alltid skit om mina sångspår...så jag rattar nog åt helvete 😛 Du kan va! 🥰 Do er igge doli. 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Do er igge doli. 🥰 Okej, Memphan har gått i barndom 😏😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Vad fattar ni inte med Ableton? Det finns en loopvy men den använder man bara om man är dum. Sen finns det en arrangement view som är precis som i alla andra DAWs. Är loopvyn jag inte fattar. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Är loopvyn jag inte fattar. 😛 Ja samma här 😱😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Ja men den behöver man ju inte använda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Och så gillar jag inte gränssnittet öht. xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Testa hårborttagningsmedel. För att bli av med stubben som åkte in i ögonen? Bra idé! Skall testa, ses (...) snart. Men vahettere... Varför? VARFÖR? WHYYY???? ..måste du stoppa allt i ögonen? 😆 Det bara blidde så dårå. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Eye am (f)öga förvånad av att se Pico göra såhär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Eye am (f)öga förvånad av att se Pico göra såhär. Pico är rejält förvånad av att fortfarande kunna se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 hähä xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 hähä xD *slap* - Because you're worth it. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Pico är rejält förvånad av att fortfarande kunna se. Mm, det var på håret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Mm, det var på håret. Ja, det var på Picos fitthår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 😄 Det var på fitthåret brukar man ju säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Picos syn hängde på ett hår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 😄 Det var på fitthåret brukar man ju säga. Om män säger så, vad säger då du? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Men när han berättar denna livsfarliga historia för sina barnbarn kan han iallafall säga att det var en hårresande historia. Hårresande in i ögonen. Han hade lixom öga för detaljerna i sitt hår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Om män säger så, vad säger då du? 😛 Din mamma. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 För att bli av med stubben som åkte in i ögonen? Bra idé! Skall testa, ses (...) snart. Nä, till knoppen. Då behöver du ju inte hålla på och raka hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 *slap* - Because you're worth it. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Gränsen är hårfin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Gränsen är hårfin Ja, det är få som in-ser det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts