Jump to content
Annons

Jet city vs Orange vs Black star vs Marshall vs Fender


Muje243

Recommended Posts

Hej jag är intresserad av att köpa en ny förstärkare men vet inte riktigt om det är värt det, just nu använder jag en Fender Superchamp xd men jag skulle vilja ha lite mer gain. Skulle nån av dem andra märkerna som jag nämnt i rubriken kunna ge mig lite mer gain. Jag spelar oftast metal och blues som t.ex zeppelin, hendrix, slayer, randy rhoades(Ozzy Osbourne), pink floyd, black sabbath, megadeth, zz top, paul gilbert. Ni får gärna komma med andra förslag, hälst ett pris under 4000kr och det får inte vara en combo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Instämmer! Har testat blackstar både live på scen och hemma hos en polare. Mycket prisvärda förstärkare tycker jag. Har själv en Orange AD30HTC nu som jag annars varmt kan rekomendera, men den är ju lite dyrare om om du ska lira metal så är Blackstar troligtvis ett bättre alternativ.

Peavey Valveking är också ett alternativ du borde kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peavy Valveking är ett alternativ du INTE borde kolla ☺️

Jag kan stark rekommendera Blackstar i alla fall. Om du vill ha en stärkare hemma och kanske också i replokalen med både mycket gain och skönt bluescrunch så är den mycket bra. Det är lätt att dra ner mid och få ett scoopat ljud eller dra upp mid och få ett mid-rikt marshall (Ozzy Osbourne). Du har många möjligheter helt enkelt.

Fender kan du nog utesluta som DieHard säger, Orange är lite dyarare och har en unik dist skulle man kunna säga. Det kan vara bra att tänka på. Själv gillar jag inte det nämligen.

Marshall om du vill lägga ner 6000-8000kr på något större och ljudligare, de mindre kan jag inte riktigt rekommendera.

//Simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Peavy Valveking är ett alternativ du INTE borde kolla ☺️

Nej den låter inte bra och gör ingen glad. Måste tillsammans med Metal Zone vara de mest beggade guraprylarna på blocket, vend etc. Finns god orsak till det. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

har haft orange och fick ingen bra dist (i mina öron), köpte en blackstar i stället och är supernöjd!

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" på t.ex 5150 å Triple med flera. Det är nog det bästa du kan få för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 på thomann så är du set to go!!

kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" på t.ex 5150 å Triple med flera. Det är nog det bästa du kan få för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 på thomann så är du set to go!!

kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" på t.ex 5150 å Triple med flera. Det är nog det bästa du kan få för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 på thomann så är du set to go!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...