Jump to content
Annons

Hej


Scientist (oregistrerad)

Recommended Posts

Scientist (oregistrerad)

Hej!

Ny här på forumet! Producerat i ungefär tre år, och lärt mig otroligt mycket efter att varit inne och läst trådar här på Studio Forum.

Anledning till att jag registrerade mig nu, är för att jag vill ställa en fråga. Hittade ingen kategori som jag tyckte passa min fråga, så jag ställer den här i stället.

Jag undrar helt enkelt hur jag ska göra för att "rätt" folk i branschen ska få höra det jag producerat? Har hittills bara producerat för att det är det jag

älskar mest här i livet. Men nu börjar det känns trist att sitta och skriva låt på låt, som ändå ingen få höra. Jag vet att det är en tuff bransch, men min dröm är att kunna leva på att producera.

Så ifall ni har några bra tips på hur jag ska komma närmare min dröm, så ös på bara!

Tack för ett grymt forum!

Redigerat av Scientist
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
borgona (oregistrerad)

Hej och välkommen!

När du säger producera, menar du då att du skriver musik till andra eller enbart för dig själv? Har filmmusik en plats i ditt hjärta? Ursäkta mitt klyscheaktigta ordval, men ibland så passar det bara in så himla perfekt 🙂

EDIT: Kanske ska tillägga; att om du vill ha tips, så ska du inte komma till mig 🙂 Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag svarade i din tråd 🙂

Redigerat av borgona
Link to comment
Dela på andra sajter

Scientist (oregistrerad)

Hej och välkommen!

När du säger producera, menar du då att du skriver musik till andra eller enbart för dig själv? Har filmmusik en plats i ditt hjärta? Ursäkta mitt klyscheaktigta ordval, men ibland så passar det bara in så himla perfekt 🙂

Jag producerar musik och låter dem ta massa plats på hårdisken, eftersom jag inte vet vad jag ska göra av dem. Det är väl ungefär så jag menar. 🙂 Ja, filmmusik är är underbart, men inte det jag satsar på. Utan jag vill

producera musik till en artist som kan sjunga, eftersom det är något som jag inte behärskar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

borgona (oregistrerad)

Jag producerar musik och låter dem ta massa plats på hårdisken, eftersom jag inte vet vad jag ska göra av dem. Det är väl ungefär så jag menar. 🙂 Ja, filmmusik är är underbart, men inte det jag satsar på. Utan jag vill

producera musik till en artist som kan sjunga, eftersom det är något som jag inte behärskar! 🙂

Menar du att du inte behärskar att producera musik till en sjungande artist?

EDIT: Börja med att ladda upp din musik här, så, om du har tur, kanske någon i branschen du är intresserad av hör låten. Chansen kanske inte är så stor, men det är i alla fall en start för att sprida musiken. Internet är stort, som du nog vet 😛 Sjunger du själv?

Redigerat av borgona
Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror TS menar att han inte behärskar att sjunga men har massor med musik producerad-så fattar jag det i a f, och att han vill att någon artist sjunger hansTS, Scientist, verk.

hur som helst Scientist-välkommen till ett bra forum.Roligt att ha dig här.

mvh

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...