Jump to content
Annons

Arg musik som inte är metal eller hiphop


PandaMindset

Recommended Posts

Annons
morgonte (oregistrerad)

Det där fattade jag inte ett skit av! Arg & humoristisk musik som inte är Metal eller HipHop? 😳

Det var väl solklart, tycker jag, speciellt efter att ha sett videoklippet! 😄

Finns hur mycket arga låtar som helst, speciellt om vi räknar in alla låtar med undertryckt ilska som drivkraft. Skriver vi dessutom "humoristisk" i sökmotorn krymper urvalet, men det borde ändå finnas en del kvar.

Spontant tänker jag på Ola Magnells

.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ett klipp med sinead o'connor som precis ska framträda på en tributegala till bob dylan. Dagen innan hade hon varit med på en känd talkshow och sjungit Bob Marleys låt "War" och i slutet visat en bild på påven - som en kommentar till något som också hände samtidigt i usa, med religiös inblandning.

Publiken buar och visar tummen när hon går på scen, resten kan ni se här:

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ett klipp med sinead o'connor som precis ska framträda på en tributegala till bob dylan. Dagen innan hade hon varit med på en känd talkshow och sjungit Bob Marleys låt "War" och i slutet visat en bild på påven - som en kommentar till något som också hände samtidigt i usa, med religiös inblandning.

Publiken buar och visar tummen när hon går på scen, resten kan ni se här:

Jepp, Saturday Night Live september '92. Rev itu en bild på påven i direktsändning i USA. Guts!

http://www.youtube.com/watch?v=iYw8JR1N90o

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Johan Svensson (oregistrerad)

Och allt med Lars Demian, förstås. 🙂

Känner du inte till honom så börja med klassikerna som "Skallen full med brännvin" och "HM" för att sedan fortsätta med lite nyare som "Den glade polisaspiranten" och "Expressen".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...