mickestrang Postat 20 juli 2011 Postat 20 juli 2011 (redigerat) NÀr jag luslÀste om vad Cubase 6 Elements kan och inte kan sÄ fick jag lust att skaffa det Löjligt billigt. Nu Àr det sÄ att jag inte gÀrna slÀpper taget om XP riktigt Àn (varför laga nÄt som funkar?). Steinberg sjÀlva sÀger ju att W7 Àr ett systemkrav, men jag tycker mig ha lÀst eller hört att det funkar pÄ xp ÀndÄ. Kan nÄgon nÄgonting om detta? Och en sidofrÄga... Om jag installerar Cubase 6, kommer mina pluggar finnas kvar eller mÄste dessa installeras pÄ nytt? Redigerat 20 juli 2011 av mickestrang
sixties Postat 20 juli 2011 Postat 20 juli 2011 pluggarna brukar vÀl ligga i vst plugins mappen sÄ de borde ju funka till alla cubase versioner..
Die Hard (oregistrerad) Postat 20 juli 2011 Postat 20 juli 2011 Laddade ned demos för Nevepluggarna och gick inte att installera dem i xp sÄ vet inte om C6 funkar heller till xp. Gör det inte det tÀnker inte jag uppgradera förrÀn den hÀr burken Àr slutkörd.
mickestrang Postat 20 juli 2011 TrÄdstartare Postat 20 juli 2011 (redigerat) Ok. Pluggarna Àr vÀl inte vÀrst antar jag. Men frÄgan om C6 och XP mÄr fint ihop ÄterstÄr. Redigerat 21 juli 2011 av mickestrang
mickestrang Postat 20 juli 2011 TrÄdstartare Postat 20 juli 2011 Ingen kan detta gissar jag. DÄ blir det till att hitta nÄgot större forum...
mickestrang Postat 21 juli 2011 TrÄdstartare Postat 21 juli 2011 att jag förnyar Àmnet och ser till att det inte förvinner bland gamla topics
D200 Postat 21 juli 2011 Postat 21 juli 2011 Ett förslag Àr vÀl att först leta i Cubase eget forum och sen kanske kika lite pÄ vad som krÀvs för att installera sexan. Tror att XP Àr lite kört eftersom det verkar vara en del grejer i nyare windows som behövs för att saker ska funka som inte Xp har...
D200 Postat 21 juli 2011 Postat 21 juli 2011 Saxat frÄn forumet pÄ Steinberg.net: I am engaged on a relatively complex project just now and even on un-supported XP, latest version Cubase has rocked. One song has multiple layers of contrapuntal choirs and has reached 222 audio channels + several processor hungry vstis and has still not reached it's limit. Fantastic.
spaceman Postat 21 juli 2011 Postat 21 juli 2011 Du kan testa en trail av Cubase elements 6 sÄ fÄr du se om det fungerar. Det borde fungera vad jag tror med XP. http://www.steinberg.net/en/products/cubase/trial_version.html
mickestrang Postat 21 juli 2011 TrÄdstartare Postat 21 juli 2011 Tack allihop för era svar, det lÄter ju som att det kan funka. FÄr vÀl slÀnga in W7 om det skulle knipa.
drloop (oregistrerad) Postat 21 juli 2011 Postat 21 juli 2011 (redigerat) Tack allihop för era svar, det lÄter ju som att det kan funka. FÄr vÀl slÀnga in W7 om det skulle knipa. Det Àr inget du behöver vara rÀdd för. W7 Àr överlÀgset XP, iallafall Àr det min erfarenhet. Stabilt som fan. Redigerat 21 juli 2011 av drloop
MRS8 Postat 21 juli 2011 Postat 21 juli 2011 Xp Àr bra och var överlÀgset bÀttre Àn w98/millenium och kanske w7 Àr kanon, har bara haft det ett halvÄr Àn. Men jag skulle inte byta frÄn xp pÄ en nÄgra Är gammal dator, vore som att tigga om trassel och en segare dator.
mickestrang Postat 21 juli 2011 TrÄdstartare Postat 21 juli 2011 Jag har inget emot w7, jag villa bar undvika en ominstallation för ni all vet ju att det tar sin tid att fÄ ordning pÄ allt igen som mna vil ha det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.