Dingbats Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Du menar att du tycker dom är fula? Nej. Kristina Lugn är väl varken eller och Helena von Z skulle jag nog kunna drömma både det ena och det andra om om hon var trettio år yngre. Men det är inte därför jag gillar henne. Hon kanske vore något för dig om hon inte var gift.
debatt Postat 22 september 2011 Trådstartare Postat 22 september 2011 Böcker jag fått tips om att köpa - på POCKET: H P Lovecraft - Noveller (novellsamling) Caroline L Jensen - Fru Bengtssons andliga uppvaknande (roman) Einar Askestad - Det liknar ingenting (novellsamling) Kjell Eriksson - Den upplysta stigen (kriminalroman) Mirja Unge - Brorsan är mätt (novellsamling) Peter Kihlgård - Serenader (novellsamling) Nån som läst nån?
SadamJR Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Jag skulle vilja ha henne som mamma och Kristofer Lundström som pappa 😊 Har du sagt det till dina föräldrar.
Dingbats Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Har du sagt det till dina föräldrar. De skulle hålla med.
debatt Postat 22 september 2011 Trådstartare Postat 22 september 2011 Hon kanske vore något för dig om hon inte var gift. Hon kommer till Bokmässan.
CHAE Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 (redigerat) Böcker jag fått tips om att köpa - på POCKET: H P Lovecraft - Noveller (novellsamling) Caroline L Jensen - Fru Bengtssons andliga uppvaknande (roman) Einar Askestad - Det liknar ingenting (novellsamling) Kjell Eriksson - Den upplysta stigen (kriminalroman) Mirja Unge - Brorsan är mätt (novellsamling) Peter Kihlgård - Serenader (novellsamling) Nån som läst nån? Jepp, HPL har jag läst det mesta av men är du inte alls inne på fantasy/gotisk skräckromantik/sci-fi så lär du inte gilla den. Om du öht ska läsa något av HPL så borde du börja med något mer "lättare" typ "Vid Vansinnets Berg" och/eller "Skuggan över Innsmouth". Jag rekommenderar INTE något som har med the Dream Cycle att göra. Iofs; börja med E A Poe. Redigerat 22 september 2011 av CHAE
Dingbats Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Någon som läst Jules Verne? Mer specifikt Den gröna strålen?
SadamJR Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 De skulle hålla med. Har dom sagt nåt om vilka söner dom ville ha haft?
CHAE Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 (redigerat) Någon som läst Jules Verne? Mer specifikt Den gröna strålen? Ja och ja. Det var ..."sådär". Lite snustorr. Du ska läsa den på franska antar jag? Edith: tyckte att "Den hemlighetsfulla ön" är bra som fan när jag läste den första gången typ på mellanstadiet men jag läste om den kändes den mest lite småtrist. Nemo i all ära men lite för "fantastisk". Redigerat 22 september 2011 av CHAE
Dingbats Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Ja och ja. Det var ..."sådär". Lite snustorr. Du ska läsa den på franska antar jag? Oj, vilken fullträff! Ja, jag köpte den på ebay, men har inte kommit än. Ser det mer som franskaövning än litteraturnjutning, men är ju bra om den är bra. Anledningen till att jag vill läsa just den är för att världens bästa film har samma titel och är inspirerad av boken.
CHAE Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 (redigerat) debatt: Umemagnus kom med en :erik: i din driverfel-tråd nyss. I lol'd (surprise, surprise). Redigerat 22 september 2011 av CHAE
CHAE Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Oj, vilken fullträff! Ja, jag köpte den på ebay, men har inte kommit än. Ser det mer som franskaövning än litteraturnjutning, men är ju bra om den är bra. Anledningen till att jag vill läsa just den är för att världens bästa film har samma titel och är inspirerad av boken. 😆 You go, girl!
Dingbats Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 😆 You go, girl! Ja, det var ju skrattretande roligt...
CHAE Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Ja, det var ju skrattretande roligt... Jag fattade inte vad du menade men nu ser jag; det vart fel smiley! Det skulle vara en 😑 istället.
Memphis Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 fan vad fulla dom är (filip & fredrik) eller hur! 😆
Dingbats Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Vad gör F&F? Är det någon happening? Och då menar jag inte forskning och framsteg.
CHAE Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 😮 🥰 😊 Hur mår du? Sååå, inte länge kvar tills du ska träffa tjejen då igen. Kommentarer på det?
Overkill Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Vad gör F&F? Är det någon happening? Och då menar jag inte forskning och framsteg. Dom söp till ordentligt under sitt program nu. Slöddrar riktigt mycket och har härliga fylleblickar.
Recommended Posts