Jump to content
Annons

Vad finns det för låtskrivar tävlingar i sverige/scandinavien


ironman

Recommended Posts

Hej l

Finns där inga andra låtskrivar tävlingar i sverige/scandinavien? Kanske inte i melodifedtivalens storlek.

Det finns några utomlands, med helt okej priser.

Jag tänker skicka in till dessa två nedan, men det hade varit kul om det fanns något här hemma.

The John Lennon Songwriting contest

http://www.jlsc.com/

Och

The international songwriting competition

http://www.songwritingcompetition.com/

Har ni några tips?

Mvh

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svensktoppen nästa? 🙂

Ja varför inte 🙂 tänk att få en av sina låtar spelade på svensktoppen om några år, svärmor hade satt kaffet i halsen och trillat av stolen hehe 🙂

Det som är kul med ovanstående tävlingar, är att man kan skicka in bidrag i olika stilar. Jag skriver musik i olika stilar men mest rock och psykadelisk pink floyd gitarr aktig musik 🙂

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan även få skicka ditt bidrag till mig där du betalar $30 per bidrag. Sedan tävlar du i vem som blir mest blåst.

...Men det är ju klart. Man betalar ju även anmälningsavgift för Vasaloppet och Stockholmsmaraton, men där finns det ju en publik i alla fall. Jag undrar om någon vinnare har fått en världshit genom dessa musiktävlingar på internet.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Du kan även få skicka ditt bidrag till mig där du betalar $30 per bidrag. Sedan tävlar du i vem som blir mest blåst.

...Men det är ju klart. Man betalar ju även anmälningsavgift för Vasaloppet och Stockholmsmaraton, men där finns det ju en publik i alla fall. Jag undrar om någon vinnare har fått en världshit genom dessa musiktävlingar på internet.

Hej

Vad har du för kontonummer 🙂 . Jag tror inte john lennon tävlingen fått heta det om det varit en blåsning, förvaltarna av hans namn är nog väldigt noga med hur namnet används och i vilka sammanhang. Sen international songcontest sitter ozzy osbourne, jeff beck med flera i jurun, och samma sak där.

Sen är det väll som alltid med tävllingar, är det en tävling eller?. Det är aldrig fel att känna någon i juryn osv

Världshit vet jag inte, men en massa folk i musikbranschen får upp ögonen för dig kanske. Och priserna är inte så fel.

Kommer jag vinna, troligtvis inte, men är man inte med får man ju aldrig att veta det.

Ser det mest som en kul grej, och 30 usd är inte hela världen.

Och det hade varit jätte kul om vi haft liknande tävlingar i sverige, tänk om tex tidningen studio skulle anordnat med hjälp av sponsorer en liknande tävling varje år. Det hade varit hur kul som helst 🙂

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...