Jojje84 Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 (edited) LÅTNAMN: Mixin' (Färdig Version) ARTIST/GRUPP: Rythm Royale GENRE: House LÅTLÄNGD: 6.43 KOMPOSITÖR: Joel Nyberg PRODUCENT: Joel Nyberg INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 9.24 Mb STATUS: Färdig Demo LÅTLÄNK: EDIT: Pga musicupnorth:s problem lägger jag upp den med ny länk. Kan ju också vara kul att höra vad alla nya här på foprumet tycker? Mvh / Joel Edited June 27, 2005 by Jojje84
Aqua Posted February 15, 2005 Posted February 15, 2005 Nemen tjenare... skön låt där ... tänkte fråga vad du använder för effekter till låten? vst ? eller program ? låtar som reason o cubase men effekterna ? HADE BRA ROGGE 😆
Jojje84 Posted February 15, 2005 Author Posted February 15, 2005 Tjena Rogge! Jag använder endast Cubase SX 2.1 + många vst-pluggar. Kan inte räkna upp alla eftersom jag ofta filar på en loop / ett ljud med kanske 5 effekter och när jag är nöjd med det så spelar jag in det på ett nytt spår och lägger på kanske 2-3 effekter till. Använder mig mest av "Ultrafunk"-effekterna reverb, compressor, phase, delay m.m. Även vissa av "Mda"-effekterna och "Northpole". Mvh // Joel
Guest Erkiman Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Riktigt skön houselåt. Sitter själv och drömmer om att få skapa sama typ av musik. Mycket bra jobbat!
Guest Danny Cort Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 tänkte fråga vad du använder för effekter till låten?vst ? eller program ? 🙂
Jojje84 Posted February 26, 2005 Author Posted February 26, 2005 Tack Erkiman! Kul att du gillar den. Drömmen är det enda du behöver för att skapa den musik du vill. Prioritera inköp av ljudkort, ca 2000:-, ev ett midiklaviatur, ca 2000:-, och ev ett par helt ok studiomonitorer, och såklart en ok dator med t.ex. Cubase. Bara du håller drömmen vid liv så räcker det till inspiration att skapa den musik du vill, du måste sikta högt och vara säker på att du klarar det. Lycka till! Vad är det som gör att du gillar den? Skulle vara kul om du/ni kunde specificera lite mer =) / Joel
Lindeberg Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Utan att ha jämfört med förra versionen så tycker jag det låter verkligt bra detta, tummen upp! 🙂
Jojje84 Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Härligt, tack! Denna är bättre än förra enligt mig så du behöver inte lyssna på den 🙂
Recommended Posts