Jump to content
Annons

Rythm Royale - Mixin (Färdig version)


Jojje84

Ja?  

4 röster

  1. 1. Ja?

    • 5 - Sälj!
      1
    • 4 - Fortsätt så!
      0
    • 3 - Den förra versionen var bättre
      0
    • 2 - Nja
      0
    • 1 - Kass
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Mixin' (Färdig Version)

ARTIST/GRUPP: Rythm Royale

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 6.43

KOMPOSITÖR: Joel Nyberg

PRODUCENT: Joel Nyberg

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 9.24 Mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:

 

EDIT: Pga musicupnorth:s problem lägger jag upp den med ny länk. Kan ju också vara kul att höra vad alla nya här på foprumet tycker?

 

Mvh / Joel

Redigerat av Jojje84
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Rogge!

Jag använder endast Cubase SX 2.1 + många vst-pluggar. Kan inte räkna upp alla eftersom jag ofta filar på en loop / ett ljud med kanske 5 effekter och när jag är nöjd med det så spelar jag in det på ett nytt spår och lägger på kanske 2-3 effekter till.

Använder mig mest av "Ultrafunk"-effekterna reverb, compressor, phase, delay m.m. Även vissa av "Mda"-effekterna och "Northpole".

Mvh // Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack Erkiman! Kul att du gillar den.

Drömmen är det enda du behöver för att skapa den musik du vill. Prioritera inköp av ljudkort, ca 2000:-, ev ett midiklaviatur, ca 2000:-, och ev ett par helt ok studiomonitorer, och såklart en ok dator med t.ex. Cubase.

Bara du håller drömmen vid liv så räcker det till inspiration att skapa den musik du vill, du måste sikta högt och vara säker på att du klarar det.

Lycka till!

Vad är det som gör att du gillar den? Skulle vara kul om du/ni kunde specificera lite mer =)

/ Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...