jagharenbramick Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 (redigerat) Hej! Testade sökning i forumet men hittade inget bra svar. Eller så var det bara jag som var slarvig! Är det någon här som har koll på vilka riktvärden det finns beträffande ljudvolym till reklamfilm? Alltså för tv-möbeln. Hört någonstans att det inte är bara är att pumpa upp hur som helst och se glad ut. 4 decibel under 0 har jag hört någonstans men det finns så mycket myter om allt möjligt i världen. Vore väldigt tacksam för svar. Ok; man kan ju fega ur och dra ner volymen väldigt mycket - men det är ju inte därför jag är här ;-) /David Redigerat 23 maj 2011 av jagharenbramick
Demonproducenten Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 hej fredrik http://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3341.pdf
joachime Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 Olika kanaler har olika regler. Kolla med din beställare. De vet förhoppningsvis.
jagharenbramick Postat 24 maj 2011 Trådstartare Postat 24 maj 2011 Ja så kan det nog vara. Ska kolla upp det där. Tack
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.