Jump to content
Annons

Ny låt:Look inside my heart


Hwagang

Killar gillar ni de ni hör?  

12 röster

  1. 1. Killar gillar ni de ni hör?

    • Så klart!
      0
    • Så här kan man ju göra!
      6
    • Jag får nog lyssna igen...
      3
    • underligt...
      1
    • Jag lyssnar INTE igen
      2


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Look inside my heart

* ARTIST/GRUPP: Hwagang

* GENRE: Alternativ-pop?

* LÅTLÄNGD: 4:57

* KOMPOSITÖR: Hwagang

* PRODUCENT: Hwagang/MadvikinS

* EV. MEDVERKANDE: Hwagang/MadvikinS

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.5 meg

* STATUS:Färdig demo

* LÅTLÄNK:

Streaming Lo-fi

Streaming Hi-fi

Download

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Rolig - Tokyo nästA* 😆!

(A*tonala inslaget uti intro respektive outro var det måhända inspirerat utav inledningen till Bowie´s "A*ndy Warhol"? (A*nnars gitarren i den låten skarpt gillar!)

Andy Warhol looks a scream, hang him on my wall! // Be sure to think of me and you. He'll think about paint and he'll think about glue. What a jolly boring thing to do")

Mvh A*

Redigerat av A*udiomaniker
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Rolig - Tokyo nästA* 🙂!

(A*tonala inslaget uti intro respektive outro var det måhända inspirerat utav inledningen till Bowie´s "A*ndy Warhol"? (A*nnars gitarren i den låten skarpt gillar!)

Andy Warhol looks a scream, hang him on my wall! // Be sure to think of me and you. He'll think about paint and he'll think about glue. What a jolly boring thing to do")

Mvh A*

...hmmm.jag gillar Bowie, men kommer inte ihåg den där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, småintressant låt. Jag blev orolig under inledningen men det tog sig ganska bra. Du har dock lite konstigt uttal, vet inte om det är okej eller illa. Vidare kan man väl inte skriva textrader som ”look inside my heart, look inside my soul” annat än ironiskt, eller?

Förresten, varför får bara killar rösta? Brukar de ge dig bättre betyg än vad flickorna ger?

EDIT: Jag hörde just att det, i mitt tycke, är lite för hög volym på ett "extra" syntljud som kommer in kring 03.07..

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten puttrar på småtrevligt...lite långt kanske. Låter lite Cindy Lauper på rösterna och synten. I mina dåliga monitorer låter sången lite för svag mot kompet. Melodin är catchy men tröttande i nästan fem minuter om du förstår hur jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Sexigt intro! 🙂

Produktionen skulle måbra av att låta lite modernare med tanke på att musiken är helelektronisk i princip.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar rösten. Hwagang, låter just inte som nåt annat, och det känns som du inte heller f ö r s ö k e r låta som nån annan vilket är ett plus!

Lite knöliga texter, orytmiska efter 2:00, i pratet, med din röst borde du inte behöva prat-partier, den gör sig bäst när den får sjunga ut tycker jag...babbla finns det alldeles för många som gör för mycket 😆

Tycker det är en schysst låt, schysst röst, schysst produktion.

Nåt saknas, kanske den skulle vinna på att kokas ur lite för att bli starkare och mer profilerad. Typ en, kanske till och med enochenhalv minut bort. Och då tycker jag förståss att det är pratpartierna som ska väck!

Koka ur lite och du har din första groupa. (maskulinum av groupi) 🙂

®

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, småintressant låt. Jag blev orolig under inledningen men det tog sig ganska bra. Du har dock lite konstigt uttal, vet inte om det är okej eller illa. Vidare kan man väl inte skriva textrader som ”look inside my heart, look inside my soul” annat än ironiskt, eller?

Förresten, varför får bara killar rösta? Brukar de ge dig bättre betyg än vad flickorna ger?

EDIT: Jag hörde just att det, i mitt tycke, är lite för hög volym på ett "extra" syntljud som kommer in kring 03.07..

-Jag är alltid gravallvarlig...

hehe -nej givetvis för alla rösta...det var bara lite ironiskt...mansdominansen är ju stor på den här typen av forum...🙂

-tack för ditt omdöme!

3:07-kompsynthen? åttondelsarp? -nejdå, den ska vara precis så...😆

Redigerat av Hwagang
Link to comment
Dela på andra sajter

Bitvis låter det lysande och bitvis lite tunnt och konstigt producerat. Nivåerna är lite jämntjocka tycker jag. Mixen är lite...hmmm odynamisk om du fattar vad jag menar. Körbitarna är suveräna.

Låten är läcker, annorlunda. 😛

Tack...för det...ganska dynamiska omdömet...😕

-jag maxar nog rätt hårt, vilket nog leder till detta, ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten puttrar på småtrevligt...lite långt kanske. Låter lite Cindy Lauper på rösterna och synten. I mina dåliga monitorer låter sången lite för svag mot kompet. Melodin är catchy men tröttande i nästan fem minuter om du förstår hur jag menar.

tack!

-ja, lite långt blir de ...som Madvikins säger: "give up while you´re ahead!"...

men...jag har ju så roligt! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Sexigt intro! 😕

Produktionen skulle måbra av att låta lite modernare med tanke på att musiken är helelektronisk i princip.

..i princip?

-jag ska lyssna...

-nej ,jag vill nog inte bli modernare än jag är...kan nog inte...jag fyller 40 i september...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar rösten. Hwagang, låter just inte som nåt annat, och det känns som du inte heller f ö r s ö k e r låta som nån annan vilket är ett plus!

Lite knöliga texter, orytmiska efter 2:00, i pratet, med din röst borde du inte behöva prat-partier, den gör sig bäst när den får sjunga ut tycker jag...babbla finns det alldeles för många som gör för mycket 😉

Tycker det är en schysst låt, schysst röst, schysst produktion.

Nåt saknas, kanske den skulle vinna på att kokas ur lite för att bli starkare och mer profilerad. Typ en, kanske till och med enochenhalv minut bort. Och då tycker jag förståss att det är pratpartierna som ska väck!

Koka ur lite och du har din första groupa. (maskulinum av groupi) 😆

®

tack för att du lyssnar Roffe!

Ja, jag har som sagt experimenterat på denhär...har alltid velat göra något med talade delar(kommer du ihåg Meatloaf?) , men på något annat sätt...teaterblodet sitter väl i.

-jag ska testa att göra en "special-roffe-radioedit" på runt tre minuter...

(ska leta efter den roliga tjafs-tråden med "vad är en radio-mix"...😉

huggies/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt va rätta ordet för det här 😆

Fast lite rolig ändå, men det känns lite tunt på nåt sätt, fast ändå finns det ju massor ljud. Vet inte om det är lite hård ljudbild eller vad det kan bero på...

Viktor

tack! det bästa omdömet!

(de va dit jag ville?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker låten på något vis känns lite platt. Kanske är lite torr? Kan inte riktigt sätta fingret på det. Backar Roffe angående pratet, tror låten bär sig bättre med bara sång. Synten som kommer in vid 3:08 ligger bara i höger och det blir lite jobbigt när man lyssnar i lurar. Den skulle behöva något som svarar i vänster eller ligga lite mer mot mitten. Det senare är nog lite dumt då ljubilden blir lite väl centrerad kring det partiet.

I övrig bubblig pop med lite 90tals sound, desvärre inget som riktigt fastnar i huvudet. 3/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker låten på något vis känns lite platt. Kanske är lite torr? Kan inte riktigt sätta fingret på det. Backar Roffe angående pratet, tror låten bär sig bättre med bara sång. Synten som kommer in vid 3:08 ligger bara i höger och det blir lite jobbigt när man lyssnar i lurar. Den skulle behöva något som svarar i vänster eller ligga lite mer mot mitten. Det senare är nog lite dumt då ljubilden blir lite väl centrerad kring det partiet.

I övrig bubblig pop med lite 90tals sound, desvärre inget som riktigt fastnar i huvudet. 3/5

-ja, jag föredrar ofta små rum...torrhet framför för stora rverb...ibland tom burkighet framför risken att låta otydlig eller långt borta.

-lyssnar efter synthen...ja den är kanske lite hård där, men jag tror jag gillade det...ska tänka på den...

-en pratfri...eller åtminståne...mer sångig version kommer...

-tacj ska ni ha som lyssnar!

/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...