Jump to content
Annons

Hur lär man sig sjunga?


manel

Recommended Posts

Som de står hur lär man sig sjunga?

jag brukar sitta hemma å vrida på stereon ganska mycket å sen sjunga med i låtarna... fast jag tar nog inte i så mycket... kan man bli bra på att sjunga även om man inte tar i så mycket?

finns de nån hemsida där de finns instruktioner på hur man ska träna? vilka toner ska man gå efter och hur vet man att man tar rätt toner?

lite tips vore inte helt fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Som de står hur lär man sig sjunga?

jag brukar sitta hemma å vrida på stereon ganska mycket å sen sjunga med i låtarna... fast jag tar nog inte i så mycket... kan man bli bra på att sjunga även om man inte tar i så mycket?

finns de nån hemsida där de finns instruktioner på hur man ska träna? vilka toner ska man gå efter och hur vet man att man tar rätt toner?

lite tips vore inte helt fel...

nu frågade jag visseligen om lite tips för sång träning för någon månad sedan men..

hur man vet vilka toner man ska ta det kan jag inte svara på.. det måste du höra själv.. sjunger du till en låt bör du juh ta toner na som artisten sjunger eller kanske försöka harmonisera till artisten om du känner för att vara lite lite kreativ någon dag.. men det är iaf något du måste höra själv.. har du svårt att höra om du sjunger falskt eller inte kan du nog behöva träna att på höra det först.. man kan inte lära sig att träffa toner om man inte hör när man träffar dom.. det går bara inte...

att sjunga till stereon är precis vad jag har gjort och jag tycker det funkar rätt bra.. det är också väldigt bra om du kan spela in dig själv medands du sjunger så du kan ta och riktigt höra efter vad du behöver förbättra och vad du gör bra m.m...själv har jag visseligen mest tagit i till kung och fosterland när jag tränat sjunga.. men det beror juh självklart på vad du vill sjunga till för musik.. vissa låtar passar sig inte att ta i till medans det till andra är ett måste.. kan juh rekomendera att du tränar båda... du får juh samma träning att träffa toner varken du tar i eller inte.. men du kommer juh aldrig lära dig att sjunga kraftful också om du itne tränar på det...kan juh tipsa om att du som jag kan träna på att ta i när du är ute och kör bil.. slipper man alla klagomålen från grannarna.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Är det ngt specifikt som du vill kunna göra som du inte kan? Varför vill du lära dig sjunga? Bob Dylan kan inte sjunga men räknas (av måånga) som

världens bäste sångare! Det mesta är nog medfött men självfallet kan man finslipa o så att sjunga in i datorn med hörlurar o sedan lyssna är nog

bästa träningen kommA* på kan! Finns även massa övningar medelst A*vslappning, A*ndning & Co man kan göra - gå till nothandeln eller googla!

Mvh A*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att det är rätt många som får försämrad hörsel för att dom vrider upp stereon å försöker sjunga med. Kan man inte sjunga vill man kanske inte höra sig själv så himmla mycket å då pumpar man volymen istället, speciellt när man sitter själv i bilen. 😉

Testa å Googla, lär finnas hur mycket som helst på ämnet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)

Några lektioner hos en sångpedagog kan var givande. De kan leda dig lite rätt. Man kan bara få lite riktning. Brukar göra underverk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att det är rätt många som får försämrad hörsel för att dom vrider upp stereon å försöker sjunga med. Kan man inte sjunga vill man kanske inte höra sig själv så himmla mycket å då pumpar man volymen istället, speciellt när man sitter själv i bilen. 😉

Testa å Googla, lär finnas hur mycket som helst på ämnet...

jo om man nu vrider upp stereon för högt kan det nog hända att hörseln tar skada .. men det gäller allmänt när man vrider upp stereon för högt och inte för att man försöker sjunga till och vrider man på stereon för att dölja sig själv så har man missupfattat anledningen till att man ska sjunga med musik i bakgrunden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...