Jump to content
Annons

EUROVISION SONG CONTEST


debatt

Recommended Posts

Annons

Kul i alla fall att se Tyskland-Lena relativt osminkad i publiken jämnfört med den mörka videon som hon deltar med. Jag skulle gärna ha ett nära samarbete med henne - med ljuset tänt.

Hejja Tyskland!

Link to comment
Dela på andra sajter

...and here are some comments from the Oxie jury...

Belarus: Ok låt, men en sångerska som låg konstant lite lågt intonerat (eftersom det var ganska konstant, så kan det ha berott på fel nivåer i medhörningen, men sådant borde ha fixats vid soundcheck...) och inte fick fram rösten ordentligt. Med tanke på övriga startfältet så borde den i alla fall ha kommit till final.

Bulgarien: Borde definitivt ha gått vidare. En av de bästa låtarna och bra sångerska.

Slovenien: Även detta en av de bästa låtarna och en bra sångerska.

Sverige: Helt ok låt (trots diverse flörtar med gamla dängor) och bra sångare som förtjänade att gå till final.

Ukraina: Bra låt, men hade behövt en fylligare röst för att bli en riktig höjdare.

Dessa 5 är de jag tycker är lönt att nämna i denna deltävling, eftersom resten befann sig i det sedvanliga bottenskrapet och inte är värda att ägna en tanke. Det var i alla fall fler som var uthärdliga i denna semin än i den förra... :rolleyes:

Med tanke på hur "bra" övriga låtar är, så tycker jag att Saade borde hamna bland de 5 översta på prispallen, men antagligen blir det var något bottennapp som Irland, Tyskland eller Ku Klu... - förlåt, Moldavien - som vinner.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

slovakiens låt (tvilling tjejerna) tyckte jag lät bekant, det jag tänker på är axis of awesome´s 40 hits på 4 akord. nån av låtarna där.

http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan inte hålla med dig Claes där.... Du nämner att Saade är en bra sångare. Förutom att låten bygger på låtstöld och att den riktar sig mot förskolor, så tycker jag att Saade själv är det största problemet. Han sjunger väldigt svajigt och stundvis falskt. Hade vart kul och se hur Danny skulle ha gjort den. Fan så mycket bättre pipa tycker jag.

Men vi kanske tycker olika bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en massa träffar på youtube angående sandmålaren i Ukrainas bidrag. Det verkar som om hon var ett mellanspel på hemmaarenans uttagning och sedan medskickad till Tyskland.

Diktatorpop verkar man tycka om "I love Belarus" som faktiskt fastnar. Man ska väl inte döma kvalité utifrån statsskick. Vad man än tycker om Folkrepubliken (Nord-) Korea så har dom väl ändå fantastiska parader.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...