Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
  On 2011-05-10 at 23:00 sa Cruncher:

Din inspelning Kill?

Piiiz!

/Crunch'

Nope. Dom har vÀl lagt grunderna i In Flames studio. Sen meckat resten sjÀlva. Sen vet jag inte riktigt vart det Àr mixat. Bara att det Àr gjort i nÄt digitalt SSL. Och att dom inte sjÀlva har mixat.

Vilket Àr bra. Blir lÀtt kalkon dÄ. Men dom Àr ju erfarna. Per Àr ju frÄn Da Buzz och HÄkan har ju gjort en hel del.

SÄngaren kÀnner jag knappt till. Men bassisten Jimmy Àr en fd gammal granne.

Och trummisen Markus kÀnner du sÀkert till dÄ han var med i Lambretta och lirade ihop med din nuvarande kompanjon Petter? Och ett försök till Psych Onation som aldrig blev nÄt med.

Fast Ni kör vÀl nÄt nytt nu va? Fan glömmer alltid bort namnet. Med nÄn ny brud? Hon Villa Àr vÀl inte med lÀngre? LÄter köttigt det lilla jag hört!

Postat
  On 2011-05-10 at 23:31 sa KillwithSkill:

Nope. Dom har vÀl lagt grunderna i In Flames studio. Sen meckat resten sjÀlva. Sen vet jag inte riktigt vart det Àr mixat. Bara att det Àr gjort i nÄt digitalt SSL. Och att dom inte sjÀlva har mixat.

Vilket Àr bra. Blir lÀtt kalkon dÄ. Men dom Àr ju erfarna. Per Àr ju frÄn Da Buzz och HÄkan har ju gjort en hel del.

SÄngaren kÀnner jag knappt till. Men bassisten Jimmy Àr en fd gammal granne.

Och trummisen Markus kÀnner du sÀkert till dÄ han var med i Lambretta och lirade ihop med din nuvarande kompanjon Petter? Och ett försök till Psych Onation som aldrig blev nÄt med.

Fast Ni kör vÀl nÄt nytt nu va? Fan glömmer alltid bort namnet. Med nÄn ny brud? Hon Villa Àr vÀl inte med lÀngre? LÄter köttigt det lilla jag hört!

Åh fasen!

Är det Novak pĂ„ trummor!?

Undrade mest för det var bra tryck i virveln!

Psych Onation poppade aldrig. Föll mellan stolarna tror jag!? Inte sÄ insatt i det. Sköna lÄtar dock.

Nya med Petter dÀr jag bankar heter ju Maniquin med Emma Varg som sÄnglÀrka.

Rockigt rök i den pipan ska du veta.

Kul att lira med folk som Àr sÄ helvetes mycket bÀttre musiker Àn en sjÀlv. Det Àr en ynnest!

FÄr vÀl se hur lÄngt vi kan ta det!?

Kul musik dÀr i alla fall med Renegade 5!!

Piiz Killer!

/Cruncha'

Postat
  On 2011-05-11 at 00:23 sa Cruncher:

Åh fasen!

Är det Novak pĂ„ trummor!?

Undrade mest för det var bra tryck i virveln!

Psych Onation poppade aldrig. Föll mellan stolarna tror jag!? Inte sÄ insatt i det. Sköna lÄtar dock.

Nya med Petter dÀr jag bankar heter ju Maniquin med Emma Varg som sÄnglÀrka.

Rockigt rök i den pipan ska du veta.

Kul att lira med folk som Àr sÄ helvetes mycket bÀttre musiker Àn en sjÀlv. Det Àr en ynnest!

FÄr vÀl se hur lÄngt vi kan ta det!?

Kul musik dÀr i alla fall med Renegade 5!!

Piiz Killer!

/Cruncha'

Ja visst fan! Maniquin var det. JĂ€vlar, det satt lĂ„ngt inne i pannbenet 😉

Japp det Àr Nowak pÄ trummor.

Postat

JÀvligt najs lÄtar/musik! (Lyssnade pÄ deras hemsida.)

Men – utan att mena det som nĂ„got negativt – lĂ„ter de inte himla mycket "30 Seconds To Mars"?

Postat
  On 2011-05-11 at 12:08 sa Valle:

JÀvligt najs lÄtar/musik! (Lyssnade pÄ deras hemsida.)

Men – utan att mena det som nĂ„got negativt – lĂ„ter de inte himla mycket "30 Seconds To Mars"?

Ja det kanske det gör. Tycker det lÄter likt lite hÀr och dÀr. Typ

R5 kör trevlig hÄrdrock. Men inget jag hoppar jÀmnfota av att fÄ höra. Bra metal men inte sÄ mkt mer.

Det Àr för mig lite grÄzon. Mer 80-tals hÄrdrock eller kliv över till aggressivare, typ Slipknot, Pantera.

Nu Àr det lite sÄsigt.

Postat

Tkr renegade 5 lĂ„ter som allt annat pĂ„ bandit metal och det Ă€r troligtvis sĂ„ lĂ„ngt det kommer gĂ„... Inget illa menat men just den kanalen har gett liv till mĂ„nga band som lĂ„ter generellt sett likadant men det kanske bara Ă€r för att jag lyssnat alldeles för mycket pĂ„ den kanalen 😛

Postat
  On 2011-05-11 at 13:29 sa JJMusik:

Okej. Jag tycker kicken Àr störande stark i refrÀngen iaf (alive)

Den Àr lite fult knÀppig. Syntetisk. Hade hellre sett en med mer klubba och botten.

Vet att det Àr Slate-triggat...

Postat
  On 2011-05-11 at 13:33 sa KillwithSkill:

Den Àr lite fult knÀppig. Syntetisk. Hade hellre sett en med mer klubba och botten.

Som allt annat 😛

Postat

TÀnkte direkt pÄ slate... vÀldigt amerikanskt - dundermycket klick och en hel del resonans kvar - allt annat bort-eq:at

Menar absolut inget illa med det - bara konstaterar att slate lÄter sÄ...

• 1 mĂ„nad senare...
  • 3 mĂ„nader senare...
Postat
  On 2011-05-11 at 13:33 sa KillwithSkill:

....Ä dÀr sket jag ner mig totalt. Inte alls Slate. Utan 50/50% riktiga trummor och pÄlagt med addictive cp...förlÄt drums...

Hit med pampers...

• 3 mĂ„nader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.