Jump to content
Annons

flytta pluggar


jockeR

Recommended Posts

Hej alla, jag inväntar en ny iMac och funderar på om det finns någon bra lösning på att föra över pluggar från min macbook till den nya datorn. En fundering är om det kan funka att ta dem via timemachine-backup. Någon som gjort detta och fått det att funka eller är det bara att sätta sig och dra ner allt igen ifrån alla tillverkare.

Antar att jag inte är den förste som bytt dator på forumet 😊

Vad tror ni?

///Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok? tänkte inte att det skulle vara såpass enkelt, jag måste verkligen sluta överfundera vissa saker i livet och bara testa. Antar att det är sånt som händer när man just beställt en ny dator och behöver vänta en vecka på att den skall komma. Nåt ska man göra liksom 😆

Tackar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog hämta ned alla respektive pluggar på nytt, främst för att va säker på att ha de senaste och korrekta versionerna, men även för att vissa inte ligger bara i plugin mappen som sagt.

Dock skulle jag dra ned mappan plugin settings på en usb stick och lägga in i den nya datorn så du inte missar alla dina pluggpresets, om du har några vill säga.

Mvh,

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

man tackar för alla bra svar, kör på att dra ner det separat igen då, kommer bli lite pill men det får det vara värt. Får troligtvis datorn imorgon så det blir till att installera och uppdatera för hela slanten. Inte det roligaste att göra med en ny dator kanske men men, man är ju naturligt lat liksom 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...