Guest Pat Kramer Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Jag surfade runt lite idag på jakt efter nån bra mik med 8-mönster för jag tänkte börja pröva lite olika stereotekniker som t.ex. M/S och kanske Blumlein och då dök jag på denna mik och undrar om det finns nån som har erfarenhet av den? Dess funktioner verkar ju klockrena, hur är det med ljudkaraktären? Behöver man nån speciell preamp/mixer för att kunna använda alla stereotekniker som finns tillgängliga? Förväntar mig ett svar i alla fall från Claes.. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logichead Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Den är ju så billig! Köp en och testa vetja! Jag har inte testat QM12, men väl andra Line Audio produkter och de är hur bra som helst! Kvailitet för inga pengar verkar vara deras motto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombonisten Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Hmm. Jag är också intresserad. Inte pengar på kontot just nu men villig att prova. När jag läser specen så är kanske bruset inte det allra lägsta. Brukar väl inte vara något problem, utom möjligen vid kammarmusik. Tr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Jag har faktiskt aldrig gjort några testinspelningar med Line Audios micar - förutom CM2. Jag får skärpa mig och be Roger skicka någon av de större modellerna. De är uppbyggda med flera mindre membran - alltså inte ett stort som hos alla andra märken - så ljudkaraktären kan skilja sig en hel del från de "normala" kondensatormicarna. Det kan gör att den är säkert kan göra mycket stor nytta i studion. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pat Kramer Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Ok, har läst lite mer om den och undrar en sak. Om man ska spela in M/S-stereo måste man då spela in fem (5) kanaler eller finns det inbyggd m/s-matris?? Känns lite overkill om man ska ha fem kanaler till varje stereoinspelning.. Claes, har du något bra svar?.. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts